طرز تهیه شیک موز و کیوی خیلی خوشمزه و راحت در خانه + ویدیو

دستور تهیه شیک موز و کیوی

طرز تهیه شیک موز و کیوی

 

شیک‌ موز و کیوی یکی از شیک بسیار سالم و خوشمزه می باشد که از دو بخش تشکیل می شود. قسمت موزی و قسمت کیوی که با کمی اسفناج ترکیب می شود. در روز های گرم و تابستانی شیک ها بشدت پر طرفدار می شوند و محبوبیت زیادی دارند. شیک ها ترکیب خامه و بستنی وانیلی هستند که باید همه مواد را با کمک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن می توانید مواد را ترکیب کنید. شیک یا میلک شیک ها را می توان یکی از بهترین و محبوب ترین نوشیدنی ها دانست که انواع و اقسام مختلفی دارد و بر اساس ذائقه های مختلف در طعم گوناگون تهیه می شود.  هرچند شیک ها نوشیدنی های هستند که در فصل گرما بیشتر مورد توجه قرار می گیرند ولی در کل ایام سال با میوه های مختلف می توانید تهیه کنید و خنک بنوشید. در سال ۱۸۸۵ یک فروشگاه در بریتانیا تصمیم گرفت برای جلب مشتری ترکیب بستنی و خامه و میوه را تست کند که این ترکیب با استقبال شدید مردم مواجه شد که سریع شروع گسترده شدن در کل دنیا شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیک موز و کیوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیک موز و کیوی

  • کیوی ۵ عدد
  • اسفناج ۱ مشت
  • خامه یا شیر ۱/۴ پیمانه
  • بستنی وانیلی ۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه قسمت موزی

  • موز ۲ عدد
  • بستنی وانیلی ۱/۲ پیمانه
  • خامه یا شیر ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه شیک موز و کیوی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کیوی ها را حلقه کنید و داخل یک ظرف درب دار قرار دهید و بگذارید تا یخ بزند. موز ها نیز پوست بگیرید و حلقه کنید و داخل ظرف درب دار قرار دهید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

مرحله دوم: تهیه قسمت کیوی

برای قسمت کیوی باید اسفناج را ابتدا پاک کنید و بشورید داخل یک آبکش قرار دهید. سپس کیوی را به همراه اسفناج بریزید تا مخلوط شود و بعد در ادامه خامه یا شیر بریزید و مواد را میکس کنید. در انتها بستنی یه زده وانیلی را اضافه کنید و مواد را برای چند دقیقه میکس کنید.

مرحله سوم: تهیه قسمت موزی

در ادامه موز یخ زده را به همراه بستنی وانیلی داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید و یا می توانید از گوشتکوب برقی استفاده کنید و در انتها خامه یا شیر را اضافه کنید و دوباره مواد را میکس کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه شیک موز و کیوی

برای سرو این شیک باید قسمت موزی را ابتدا داخل لیوان ها بریزید و به دلخواه چند برش کیوی کناره لیوان قرار دهید و بعد قسمت کیوی و اسفناج را بریزید و شیک را خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیک موز و کیوی

  1. اسفناج را حذف نکنید زیاد باعث خوش طعم شدن و همچنین خوش رنگ شدن شیک می شود.
  2. از موز و کیوی شیرین استفاده کنید.
  3. فرقی ندارد برای هر دو قسمت از خامه صبحانه یا شیر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه