طرز تهیه سوتلاچ خانگی، دسر ساده و خوشمزه ترکیه با فر و بدون فر

طرز تهیه سوتلاچ

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه ترکی می باشد که به پودینگ برنج نیز معروف است این دسر بسیار ساده و راحت بوده و در عین حال مقوی و برای ایام ماه مبارک رمضان نیز گزینه بسیار خوبی است از این دسر به عنوان پیش غذا و یا یک شام سبک خوشمزه نیز استفاه می کنند. این دسر خوشمزه در فر تهیه می شود و در گذشته در تنور گذاشته می شده است اما اگر به هر دلیل دوست ندارید از فر استفاده کنید، کاسه ها رو بعد از پر کردن شیر برنج داخل تابه بزارید، تابه رو تا نیمه آب جوش پر کنید و بزارید روی حرارت کم تا پخته شود. امروز در پارسی دی سوتلاچ خانگی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ ق غذا خوری
آب۱.۵ پیمانه
شیر۱ لیتر
شکر۲/۳ پیمانه
عصاره وانیل۱ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱.۵ ق غذا خوری

طرز تهیه سوتلاچ خانگی ترکیه با فر و بدون فر

مرحله اول: پخت برنج

ابتدا برنج را که از قبل کمی خیس کردید داخل قابلمه بریزید و به آن آب را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم برنج نرم شود حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد تا برنج کاملا نرم شود و آب برنج کشیده شود سپس شیر را اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن مواد

بعد از شیر شکر را نیز اضافه کنید و هم بزنید سپس وانیل را بریزید و در ادامه نشاسته ذرت را داخل یک کاسه ریخته و به آن ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود سپس نشاسته را نیز به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. باید به مدت ۱۵ دقیقه مواد بجوشد.

مرحله سوم: پخت سوتلاچ در فر

وقتی مواد به غلظت رسید آن را داخل کاسه هایی که مناسب فر هستند قرار بدید در رسپی اصلی از کاسه سفالی که قابلیت فر دارند استفاده می شود ولی شما می توانید از هر کاسه ای استفاده کنید حالا کاسه ها را داخل سینی فر قرار دهید و داخل سینی فر آبجوش ریخته به طوری که کاسه ها تا نیمه داخل آبجوش باشند سپس داخل فر از قبل شده روی حالت گریل در دمای ۲۵۰ الی ۲۶۰ قرار دهید تا روی سوتلاچ قهوه ای رنگ شود سپس با بادام و گردو تزئین کنید.

مرحله چهارم: پخت سوتلاچ بدون فر

برای پخت بدون فر کاسه ها را داخل قابلمه قرار دهید و تا نیمه آب جوش بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا پخته شود سپس در انتها یک قاشق را داغ کنید و سپس قاشق داغ روی سوتلاچ بزنید تا روی آن کاراملی شود و در انتها با خلال پسته و بادام تزئین کنید.

فوت و فن های دستور پخت سوتلاچ با خامه

  1. اگر می خواهید یک دسر خوشمزه داشته باشید مواد را هم بزنید و دست از هم زدن برندارید.
  2. از هر نوع نشاسته که دوست دارید می توانید استفاده کنید.
  3. در انتهای پخت می توانید ۱ ق غذا خوری خامه صبحانه برای داشتن بافت کرمی بریزید.
  4. برنج باید کاملا پخته و نرم باشد سپس شیر را اضافه کنید وگرنه برنج دان باقی می ماند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوتلاچ خانگی، دسر ساده و خوشمزه ترکیه با فر و بدون فر
4.2 (84%) 10 votes