طرز تهیه پودینگ برنج، دسر خوشمزه و مقوی ترکی برای کودکان

پودینگ برنج

 

یک دسر ترکی بسیار خوشمزه است که مشابه شیر برنج خودمان است البته با کمی تغییرات زیرا بافت بسیار نرم و سبکی دارد که می توان علت آن را نشاسته ذرت دانست و خامه زیرا به دلیل چربی بافتی نرم و غلیظ به پودینگ برنج می دهد. اگر طعم و مزه شیر برنج را دوست دارید و تنها چیزی که اذییتون می کنه بوی خامی برنج است این دسر یک جایگزین بسیار مناسب است که اگر با رعایت نکات زیر تهیه کنید قطعا طعمش را دوست خواهید داشت. اما علاوه بر طعم پودینگ برنج خواصی هم دارد مانند کلسیم، ویتامین A، سلامت استخوان و دندان ها و پوکی استخوان می باشد که به همین جهت بسیار برای کودکان مفید می باشد. امروز در پارسی دی پودینگ برنج بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج۱ پیمانه
هل۳ عدد
گلاب۲ ق غذا خوری و ۱/۴ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
شکر۱/۲ لیوان
خامه۱۰۰ گرم
شیر۱ لیتر

طرز تهیه پودینگ برنج

مرحله اول : آماده سازی برنج

ابتدا برنج را پاک کنید و چندین بار با آب گرم بشورید و درحین شستن خوب چنگ بزنید تا برنج کمی خردتر شود. وسط هل ها شکاف دهید و برنج را با دانه هل و ۲ ق غذا خوری گلاب و مقداری آب بگذارید تا خیس بخورد.

مرحله دوم : پخت برنج

بعد از گذشت چند ساعت برنج را داخل قابلمه ریخته و ۵ لیوان به آن آب اضافه کنید و با شعله ملایم اجازه دهید تا برنج پخته و نرم شود و آب آن کاملا کشیده شود.

مرحله سوم : مخلوط کردن شیر و شکر

نشاسته ذرت را داخل یک کاسه ریخته و با شکر مخلوط کنید سپس خامه را اضافه کنید و به تدریج شیر سرد را به آن اضافه کنید تا نشاسته کاملا باز شود.

مرحله چهارم : پخت پودینگ برنج

وقتی برنج شکفته شد دانه های هل را خارج کنید و مخلوط شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید و اجازه می دهیم ۲۰ دقیقه بجوشد اگر مواد غلیظ شد می توانید مقداری شیر اضافه کنید ولی اصلا نباید آب بریزید وقتی پودینگ خوب غلیظ شد ۱/۴ پیمانه گلاب را افزوده و اجازه دهید تا دوباره به جوش بیاد به محض جوش آمدن شعله را خاموش کنید و داخل ظرف سرو بریزید و با دارچین و پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ برنج

  1. میزان اضافه کردن شکر به ذائقه شما بستگی دارید اگر شیرین تر دوست دارید می توانید کمی بیشتر شکر اضافه کنید.
  2. اگر دوست دارید پودینگ برنج را کم کالری تر تهیه کنید خامه را حذف کنید و از شیر کم چرب استفاده کنید.
  3. پودینگ ها بعد از خنک شدن سفت خواهد شد.
  4. می توانید از برنج نیم دانه معطر ایرانی برای تهیه این پودینگ برنج استفاده کنید.
  5. اجازه دهید تا کاملا مواد بجوشد وگرنه بوی خامی نشاسته احساس می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه