طرز تهیه دسر بوراتوس ساده و خوشمزه با طعم توت فرنگی و موزی

طرز تهیه دسر بوراتوس

 

یکی از دسرهای جدید و ترند است که با بستنی و پنیر ماسکارپونه تهیه می شود و یک دسر خوشمزه و شیک برای روزهای گرم تابستان است و می تواند گزینه خوبی برای ایجاد تنوع در دسر شود. در تهیه این دسر از دنت استفاده می شود شما به دلخواه می توانید در طعم و مزه های مختلف دنت برای دسر بوراتوس استفاده کنید. بافت این دسر اسفنجی و نرم بوده و در انواع قالب ها قابل تهیه می باشد شما به راحتی می توانید این دسر مدرن را در قالب های مختلف تهیه کنید. امروز در پارسی دی دسر بوراتوس با طعم توت فرنگی و موزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۳ پیمانه
بستنی وانیلی۱ پیمانه
ماسکارپونه۱ بسته
دنت طعم دلخواه۳ بسته
پودر ژلاتین۴ ق غذا خوری
آب سرد۱/۲ پیمانه
شکر۲ الی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر بوراتوس توت فرنگی یا موزی

مرحله اول: هم زدن پنیر و دنت

ابتدا برای شروع پنیر را داخل کاسه ریخته و دنت در طعم دلخواه که می تواند توت فرنگی یا موزی یا حتی شکلاتی باشد را به آن اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم: مخلوط شیر و بستنی

شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بستنی کم کم آب شود ولی اصلا نباید شیر بجوشد به محض آب شدن بستنی از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

ژلاتین را داخل آب سرد بریزید و خوب هم بزنید سپس روی حرارت بخار آب کتری قرار دهید تا کم کم ژلاتین ذوب و بن ماری شود سپس ژلاتین را به مخلوط بستنی و شیر اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه دسر بوراتوس توت فرنگی

در ادامه مخلوط شیر را طی چند مرحله به مواد پنیر و دنت اضافه کنید و هر بار با افزودن مخلوط شیر مواد را هم بزنید تا یکدست شود سپس قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و دسر بوراتوس را داخل قالب ریخته و برای ۶ الی ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس از قالب خارج و با سس توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر بوراتوس توت فرنگی

  1. میزان افزودن شکر به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد پس آن را بچشید و اگر دوست داشتید مقدار شکر را بیشتر کنید.
  2. پنیر خامه ای به دلیل داشتن نمک مناسب این دسر نیست پس از ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. دقت کنید موقع افزودن ژلاتین و هم زدن آن نباید شیر بجوشد وگرنه ژلاتین می بره و دسر را خراب می کند.
  4. می توانید از دنت در هر طعم و مزه ای که دوست دارید استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید رنگ دسر بیشتر باشد از کمی رنگ خوارکی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه