طرز تهیه ترشی کدو سبز با پیاز خانگی و خوشمزه با دستوری ویژه

تهیه ترشی کدو سبز 
ترشیجات یکی از چاشنی های مهم در کنار بیشتر غذاهای سنتی ما ایرانیان نیز می باشد. ترشی ها به دسته ترشی های فانتزی و ترشی های قدیمی و سنتی تقسیم می شوند. معمولا فصل پائیز و تابستان مخصوص ترشی گذاشتن است. ولی ناگفته نماند که خیلی از میوه ها مثل گوجه سبز و چاقاله بادام برای فصل بهار هستند و در آن موقع ترشی هایشان تهیه میشوند و در فصل پائیز و زمستان که دیگر این میوه ها وجود ندارد استفاده می شوند. کدو سبز از آن دسته صیفی جاتی است که معمولا در بیشتر ماه ها وجود دارد. در این پست پارسی دی قصد دارد تا برای شما عزیزان طرز تهیه ترشی کدو سبز را آموزش دهد. معمولا اساس و پایه همه ترشی های فانتزی یکی می باشد؛ پس با آموزش ترشی کدو سبز که پارسی دی برای شما در نظر گرفته است که یک نوع ترشی فانتزی نیز میباشد، می توانید بیشتر ترشی های فانتزی را به این روش تهیه کنید و فقط میوه آن را جایگزین کدو سبز کنید. پس در پارسی دی با ما همراه باشید برای آموزش یک ترشی فانتزی به نام ترشی کدو سبز.

مواد لازم برای تهیه ترشی کدو سبز

کدو سبز۴ عدد
پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد به دلخواه
سرکه سفیدبه مقدار لازم
سیر۴ حبه
فلفل تند۲ عدد
تخم گشنیز و گلپر۱ ق غذا خوری
نمک۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی کدو سبز

مرحله اول: آماده سازی ترشی کدو سبز

ابتدا کدو سبز را خوب شسته و سپس بدون نیاز به پوست گرفتن، کدو سبز ها را خورد کنید و یا به صورت حلقه ای برش دهید. در صورت تمایل به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کدو ها را بخار پز کنید. پیاز ها را هم بعد از شستشو و پوست گرفتن حلقه ای برش دهید.

مرحله دوم: چیدمان

شیشه مورد نظر را برداشته و کدو سبز را به همراه پیاز ها و سیر در شیشه بریزید. ادویه های لازم را لابه لا بریزید. سیر را پوست بگیرید و خرد کنید و یا به صورت درسته داخل شیشه قرار دهید، فلفل ها را نیز بشورید و داخل شیشه قرار می دهد.

مرحله سوم: سرکه

در آخر سرکه را به همراه آب مخلوط کرده و در ظرف بریزید تا کاملا روی ترشی کدو سبز را بپوشاند. در ظرف را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. به مدت ۲ هفته طول میکشد تا ترشی کدو سبز جا بیفتد. بعد از گذشت این مدت می توانید ترشی کدو سبز را به همراه آبگوشت و یا کوفنه و یا هر غذای دیگر به عنوان چاشنی استفاده کنید و نوش جان فرمائید.

قوت و فن های دستور تهیه ترشی کدو سبز

  1. به دلیل اینکه کدو سبز طعمی شبیه خیار دارد در صورت تمایل می توانید از خیار سبز نیز در ترشی کدو سبز نیز استفاده نمائید.
  2. در صورت تمایل نیز می توانید از هویج نیز در ترشی کدو سبز نیز استفاده کنید.
  3. این مقدار اندازه ای که در دستور داده شد مناسب برای ۲ شیشه کوچک است یا یک شیشه تقریبا بزرگ.
  4. ترشی کدو سبز را در یخچال نگه داری کنید.
  5. برای تندی بیشتر فلفل قرمز پیشنهاد شد و شما می توانید از پودر فلفل نیز استفاده نمائید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه