طرز تهیه قهوه ترک با شیر و بدون شیر با قهوه جوش مسی و روی گاز

دستور تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

 

قهوه ترک یکی از بهترین قهوه ها در سراسر دنیا می باشد که برای همه محبوب و دوست داشتنی است و همان طور که از نام این نوشیدنی پیداست برای کشور ترکیه می باشد. امروز مروری بر تاریخچه قهوه ترک و روش تهیه قهوه ترک را به شما آموزش خواهیم داد. قهوه ترک برای اولین بار در سال ۱۵۵۵ توسط تاجر سوریه ای به استانبول آورده شده و تا قرن ۱۷ به یکی از عضو های جدا ناپذیر جشن های عثمانی تبدیل شد. این قهوه با آداب خاصی برای سلطان سرو می شود. در ضمن قهوه ترک نقش مهمی در ازدواج داشته به طوری که زنان آموزش های زیادی در مورد نحوه دم کردن قهوه ترک می دیدند، به همین دلیل خواستگاران دختران را با معیار دم کردن قهوه می سنجیدند. این قهوه ترک به قدری فراگیر شده که در سال ۲۰۱۳ قهوه ترک و روش دم آوری آن باعث شد به آثار غیر ملموس یونسکو ثبت شود. در گذشته قهوه ترک در ظرف های مسی بلند به نام جذوه تهیه می شده است که امروز نیز برای تهیه قهوه ترک از همین ظرف ها استفاده می شود. یکی از مهم ترین روش های تهیه یک قهوه ترک خوب این است که باید فوم خوبی داشته باشد. در ترکیه و استانبول فوم قهوه بسیار مهم است پس از رست تازه قهوه استفاده کنید و حتما قبل از خرید قهوه ترک بگویید که برای دم آوری با جذوه می خواهید تا آسیاب آن به صورت پودری باشد و حتما میزان کافئین موجود در قهوه ترک را نیز جویا شوید و به دلخواه درصد کافئین آن را بالا و پایین ببرید. امروز در پارسی دی روش تهیه قهوه ترک با شیر و بدون شیر با قهوه جوش مسی و روی گاز را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید و یک قهوه ترک درجه یک را تهیه و با آن یک فال پر از رمز و راز برای خود و خانواده بگیرید.

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک خانگی

  • قهوه ترک ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • یخ ۲ قطعه

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

به ازای هر نفر باید ۱ ق غذا خوری قهوه ترک داخل قهوه جوش مسی بریزید و به دلخواه شکر اضافه کنید این نسبت گقته شده میزان شیرینی متوسطی خواهد داشت شما به دلخواه می توانید آن را کم و زیاد کنید قهوه با شکر را خوب هم بزنید سپس آب سرد را اضافه کنید و خوب مشغول هم زدن شوید این مرحله بسیار مهم است سپس یخ را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه قهوه ترک روی گاز

حالا قهوه ترک را روی شعله بسیار کوچک گاز قرار دهید و دیگر هم نزنید و صبر کنید با حرارت کم قهوه شروع به جوش آمدن کند وقتی روی قهوه فوم ایجاد شد فوم آن را با قاشق بین لیوان تقسیم کنید سپس بگذارید کمی بجوشد و بالا بیاید سپس سریع از روی حرارت بردارید و داخل لیوان به آرامی بریزید تا فوم تشکیل شود سپس سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک با شیر

  • قهوه ترک ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه

طرز تهیه قهوه ترک با شیر به روی گاز

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا به ازای هر نفر ۱ ق پر یا حدود ۱۰ گرم قهوه ترک را داخل جذوه مسی بریزید و به شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق یا همزن مخصوص خوب مواد را هم بزنید این کار در کیفیت نهایی قهوه ترک موثر است.

مرحله دوم: تهیه قهوه ترک با شیر

حالا جذوه مسی را روی حرارت کم قرار دهید و برای ۵ الی ۴ دقیقه صبر کنید تا شروع به کف کردن کند قبل از بالا آمدن قهوه آن را از روی حرارت بردارید و داخل فنجون سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه ترک

  1. شما به دلخواه در هر روش می توانید مقدار شکر را زیاد و حذف کنید.
  2. قهوه ترک اگر بجوشد فوم خود را از دست خواهد داد.
  3. شما می توانید قهوه ترک را با نازل دستگاه اسپرسو نیز تهیه کنید.
  4. اگر دوست دارید قهوه ترک غلیظی داشته باشید مقدار قهوه را بیشتر بریزید.
  5. بخ باعث می شود عمل دم آوری طول بکشد و بیشتر فوم ایجاد شود.
  6. در موقع ریختن قهوه ترک از کنار فنجان به آرامی شروع به ریختن کنید تا فوم از بین نرود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه