طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی حرفه ای و کف دار و خوشمزه به روش کافی شاپی

دستور تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

 

قهوه ترک با قهوه جوش یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه قهوه ترک می باشد که شما می توانید با اسپرسو ساز یا دستگاه قهوه جوش دستگاه ترک استفاده کنید و یک قهوه خوشمزه و حرفه ای را در خانه تهیه کنید. قهوه ترک یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه است که شما می توانید قهوه ترک را داخل قهوه جوش مسی روی گاز تهیه کنید ولی اگر دوست دارید این قهوه را به روش های مختلف تهیه کنید و یا قهوه جوش مسی در خانه ندارید و می خواهید با اسپرسو تهیه کنید این روش امروز را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی

  • قهوه ترک ۲ قاشق
  • قند ۲ عدد
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی

مرحله اول: آماده سازی

بعضی از دستگاه قهوه جوش ترک مخزن آب دارند که باید قبل از هرچی داخل مخزن آب بریزید و اگر به صورت لیوان یا پارچی می باشد باید آب داخل پارچ دستگاه ریخته شده و یک مقدار ماکس روی آن نوشته شده است که باید بیشتر از آن آب نریزید زیرا باعث سر رفتن می شود.

مرحله دوم: تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی

برای هر تعداد فنجانی که می خواهید قهوه ترک تهیه کنید با همان فنجان داخل پارچ مخصوص دستگاه آب بریزید و بعد قهوه ترک را اضافه کنید و هم بزنید تا قهوه کمی حل شود و بعد به دلخواه شکر یا قند را اضافه کنید و بعد پارچ را روی دستگاه قرار دهید و دکمه را روشن کنید و صبر کنید تا چراغ دستگاه چشمک زن یا خاموش شود و بعد قهوه ترک شما ما حاضر شده است و می توانید میل کنید. این روش برای مدل های زیر کاربرد دارد.

مرحله سوم: تهیه قهوه ترک با اسپرسو ساز

تهیه قهوه ترک با اسپرسو ساز کار بسیار راحتی می باشد برای این کار باید قهوه ترک را داخل شیرجوش مسی بریزید و به مقدار لیوانی که می خواهید قهوه ترک دم کنید آب ریخته و بعد قهوه ترک را بریزید و به دلخواه شکر یا قند انداخته و هم بزنید و دستگاه اسپرسو ساز را روی حالت بخار قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود و بعد نازل را داخل شیرجوش قرار دهید و ولوم نازل را باز کنید و مداوم شیرجوش را بچرخانید و صبر کنید تا داغ و کف دار شود و بعد داخل لیوان های سرو بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه ترک با اسپرسو ساز و قهوه جوش برقی

  1. آسیاب قهوه ترک باید کاملا پودری باشد.
  2. می توانید قهوه ترک را به صورت تلخ میل کنید و یا از شیرین ککنده استفاده کنید.
  3. برای تهیه قهوه ترک با اسپرسو ساز نازل را نباید زیاد پایین ببرید و روی شیرجوش نگه دارید تا کف تشکیل و قهوه داغ شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه