طرز تهیه قهوه دالگونا خانگی حرفه و خوش طعم با قهوه معمولی و فرنچ پرس

دستور تهیه قهوه دالگونا

 قهوه دالگونا

 

قهوه دالگونا یکی از انواع نوشیدنی های کافی شاپی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید با حداقل امکانات این قهوه خوشمزه را در خانه تهیه کنید. برای تهیه قهوه دالگونا از قهوه فوری یا همان قهوه معمولی استفاده می شود و شما می توانید با یک فرنچ پرس به سادگی فوم شیر را بگیرید و یک قهوه دالگونا تهیه کنید. قهوه دالگونا یکی از جدیدترین روش های تهیه قهوه می باشد که جدید بسیار ترند و محبوب شده است و شما می توانید در زمستان به صورت گرم و در تابستان به صورت خنک با تکه های یخ این قهوه خوشمزه را تهیه کنید. در دوران قرنطیه و زمان کرونا که مردم داخل خانه ها مشغول آشپزی و نوشیدنی ها جدید بودند قهوه دالگونا کشف شد و به دلیل بافت و طعم شیرینی که دارد کم کم در تیک تاک و اینستاگرام معروف شد و محبوب شد تا جایی که تبدیل به معروف ترین قهوه ۲۰۲۲ لقب گرفت. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه دالگونا با قهوه معمولی یا همان فوری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا با قهوه فوری

  • قهوه فوری ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب جوش ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه قهوه دالگونا حرفه یا و خانگی با همزن و بدون همزن برقی

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا داخل یک کاسه باید قهوه فوری و شکر و آب جوش را بریزید و با همزن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا بافت کرمی و روشنی بدست بیاید. شما می توانید با همزن دستی نیز این مار را انجام دهید و برای ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا فرم بگیرید و روشن شود.

مرحله دوم: تهیه قهوه دالگونا سرد

می توانید مواد را داخل فرنچ پرس نیز بریزید و با آن بزنید تا به بافت خامی برسید ولی همزن خانگی یا مخصوص قهوه و فوم گزینه بهتری می باشند. شیر سرد را داخل یک لیوان ریخته و چند قطعه یخ بریزید و مواد کرمی تهیه شده را روی آن بریزید و هم بزنید و سرو کنید.

مرحله سوم: تهیه قهوه دالگونا گرم

اگر دوست دارید این نوشیدنی را گرم میل کنید، باید شیر را داخل شیرجوش ریخته و گرم کنید و به دلخواه کمی با فرنچ پرس بزنید و داخل لیوان ریخته و مایه کرمی را روی آن بریزید. این نوشیدنی در تابستان علاوه بر کافئین و انرژی لازم به بدن می تواند برای رفع تشنگی نیز گزینه بسیار خوبی باشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه دالگونا خانگی به صورت گرم و سرد

  1. می توانید از قهوه فوری گلد یا نسکافه استفاده کنید.
  2. روی قهوه را می توانید با شکلات چیپسی یا پودر کاکائو به دلخواه تزیین کنید.
  3. می توانید مواد کرمی را داخل قیف ریخته و ماسوره بزنید.
  4. می توانید برای هر دو روش از شیر ساده یا شیر نارگیل به دلخواه خود استفاده کنید.
  5. می توانید برای هم زدن بجای همزن از مخلوط کن نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه