طرز تهیه قهوه با موکاپات استیل و شیر + ترقند قهوه کف دار با موکاپات

دستور تهیه قهوه با موکاپات

قهوه با موکاپات

 

قهوه با موکاپات ( moka pot) یکی از روش های بسیار ساده و ارزان قیمت برای تهیه قهوه می باشد. شما می توانید با حداقل ۱۰۰ هزار تومان یک موکاپات متوسط ۲ کاپ تهیه کنید و اگر دوست دارید حجم های بالاتر خریداری کنید باید مقدار بیشتری پول دهید. ولی در نظر داشته باشید زمانی که گفته گفته می شود یک موکاپات ۶ کاپ است یعنی به شما نهایت ۴ لیوان متوسط قهوه خواهد داد. بعد از اسپرسو با دستگاه این روش دم آوری قهوه در کل دنیا بسیار محبوب است زیرا نیازی به برق ندارید و خیلی راحت می توانید در مسافرت نیز این ابزار کوچک را با خود به همراه ببرید و یک قهوه خوشمزه تهیه کنید. در این پست به شما یاد خواهیم داد چگونه با موکاپات یک قهوه با شیر و بدون شیر به همراه راز کرما داشتن با موکاپات را آموزش خواهیم داد. موکاپات در سال ۱۹۳۳ توسط آلفونسو بیالتی به ثبت رسید، این وسیله چند ضلعی که در کمتر از ۵ دقیقه به شما یک قهوه درجه و غلیظ می دهد. اما به روش ساده می توان گفت موکاپات یک وسیله بسیار ساده ست که یک دیگ بخار دارد و آب جوش با فشار از میان قهوه عبور کرده است و در نهایت عصاره قهوه خارج می شود. دقت کنید حتما برای تهیه این قهوه موقع خرید به فروشگاه مورد نظر بگوید تا آسیاب را مطابق با موکاپات تنظیم کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه با موکاپات با شیر به صورت تصویری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه با موکاپات استیل

  • قهوه آسیاب شده به مقدار لازم
  • آب ولرم به اندازه مخزن موکاپات

طرز تهیه قهوه با موکاپات کف دار و خوشمزه و غلیظ

مرحله اول: آماده سازی دستگاه

ابتدا موکاپات را خوب بشورید. این کار باعث می شود طعم و مزه قهوه قبلی تهیه شده روی آن باقی نماند باشد و همیشه سعی کنید بعد از میل کردن قهوه همه اجزای آن را باز کنید و بشورید تا عمر بیشتر داشته باشد و فیلتر آن دیر تر خراب شود.

مرحله دوم: پر کردن مخزن

در ادامه داخل مخزن زیر موکاپات تا زیر سوپاپ باید آب گرم یا آب داغ بریزید و محفظه پودر قهوه را روی آن قرار دهید و حالا باید قهوه مورد نظر را داخل بسکت قهوه ریخته و کمی صاف کنید، نیازی نیست خیلی فشار دهید. سپس قسمت بالایی را نصب کنید.

مرحله سوم: تهیه قهوه با موکاپات

حالا باید موکاپات را روی شعله ملایم قرار دهید و درب آن را برای ۳ دقیقه قرار دهید و درب را باز کنید و منتظر عصاره گیری باشد تا قهوه از داخل لوله وسط موکاپات خارج شود. اگر می خواهید این قهوه را با شیر میل کنید باید مقداری شیر را گرم کنید و دخل فرنچ پرس بریزید و بزنید تا فرم بگیرد و روی قهوه بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه با موکاپات سریع و خوشمزه در خانه

  1. می‌توانید یک فیلتر کاغذی را در بالای سبد قهوه اضافه نمایید تا قهوه دم آوری شده شفاف‌تر و با کرما  بهتر استخراج شود.
  2. موکاپات را روی حرارت کم نزدیک به متوسط ​​قرار دهید و به محض اینکه قهوه شما شروع به استخراج کرد، حرارت را کم تر نمایید.
  3. از قهوه تازه رست شده استفاده کنید.
  4. استفاده از آب گرم باعث می شود تا به قهوه شوک وارد نشود و طعم بهتری داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه