طرز تهیه کیک سیب و گردو خوشمزه و راحت با فر و بدون فر کافی شاپی

 دستور پخت کیک سیب و گردو

طرز تهیه کیک سیب و گردو

 

کیک سیب و گردو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. طعم و بافت این کیک فوق العاده می باشد و شما می توانید به راحتی با فر و بدون فر در قابلمه نیز این کیک را تهیه کنید. استفاده از ماست در کیک ها باعث بافت پوک و نرمی می شود و بهتر است با شیر جایگیزین نکنید. شما می توانید به دلخواه به این کیک دارچین نیز اضافه کنید. شما می توانید کیک سیب و گردو را در قالب های مختلف و انواع سیب ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سیب و گردو با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و گردو خوشمزه با ماست

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • ماست ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • سیب ۲ عدد
  • گردو ۱/۴ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب و گردو در قابلمه و فر به روش کافی شاپی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، قابلمه ای را به قطر ۲۰ سانت چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل حدود ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بهتر است در حین هم زدن حتما دورگیری کنید. سپس ماست را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید و در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و مجدد مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن سیب

در ادامه مخلوط آرد را کم کم به مواد اضافه کنید. برای چند ثانیه با دور کندهمزن یا همزن خاموش هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سیب را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید. گردو را نیز کمی خرد کنید. مواد کیک را داخل قالب یا قابلمه مورد نظر بریزید و سه بار به سطح بکوبید و سیب و گردو را روی آن بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک سیب و گردو

در ادامه قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر باید قابلمه حاوی مواد را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و اجازه دهید برای ۱ ساعت کیک پخته شود. سپس در انتها از قالب خارج کنید و کمی پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک سیب و گردو خیلی خوشمزه در قابلمه و فر

  1. به دلخواه می توانید روی مواد کمی شکلات چیپسی اضافه کنید.
  2. برای تست پخت می توانید یک خلال دندان را از مرکز کیک فرو کنید و اگر خلال دندان تمیز خارج شد یعنی کیک پخته شده است.
  3. برای فر های برقی و توستر دما روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک سیب و گردو خوشمزه و راحت با فر و بدون فر کافی شاپی
3 (60%) 2 votes