طرز تهیه فوندو شکلاتی فرانسوی شیک و خوشمزه برای مهمانی ها

طرز تهیه فوندو شکلاتی

 

فوندو یک واژه فرانسوی می باشد که به معنی ذوب شده و یا حل شده است و این واژه فرانسوی به غذایی که سوسیسی است و شامل پنیر ذوب شده است که به همراه مکعب های نان داخل پنیر ذوب شده سرو می شود. کاسه پنیر را روی وارمر یا ظرف های مخصوص فوندو خوری قرار می دهند تا پنیر یا شکلات گرم باقی بماند. در سال ۱۹۵۶ توسط یک آشپز در آمریکا روش سرو فوندو به گونه ای دیگر ابداع شد که در روش مذکور قطعات گوشت یا سبزیجات مزه دار شده در کاسه داغ روغن فرو برده می شود و پس از گریل قطعه گوشت سرو می شود و سبب اضافه شدن این روش آماده سازی و سرو بعنوان یکی از روش های Table-TOP Cookery شد که امروزه بعنوان یک روش سرو جذاب و پر طرفدار که ناشی از متفاوت بودن و سرو گروهی افراد دور میز غذا (بدلیل اجتماعی بودن انسان و تمایل به سرو جمعی) می باشد، در رستوران های جهان مورد استفاده قرار گرفته است. فوندو شکلاتی یک دسر گرم و سرگرم کننده است و بعد از سرو غذا آن را میل می کنند و فقط شما باید قبل از پذیرایی شکلات را گرم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فوندو شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
میوه و بیسکویت دلخواهبه مقدار لازم
سیخ چوبیبه تعداد

طرز تهیه فوندو شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید شکلات تخته ای را خرد کنید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، خامه را داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا دور ظرف حباب های ریز بزند و بعد شکلات را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات با خامه خوب مخلوط و یکدست شود، در تهیه فوندو شکلاتی باید مایه کاملا روان باشد.

مرحله دوم: آماده سازی میوه

شکلات آماده شده را داخل یک ظرف وارمر دار یا ظرف مخصوص فوندو خوری بریزید و بهتر است از یک شمع برای گرم نگه داشتن آن استفاده کنید، میوه های دلخواه خود را پوست بگیرید و یا بشورید و خرد کنید و می توانید به دلخواه به سیخ چوبی یا سیخ مخصوص فوندو بزنید.

مرحله سوم: تهیه فوندو شکلاتی

در ادامه میوه ها را باید داخل شکلات تهیه شده بزنید و سرو کنید و اگر مایه شکلاتی سفت شد می توانید بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد مایکروفر قرار دهید و بعد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فوندو شکلاتی

  1. اگر ظرف مخصوص فوندو یا وارمر دار نداشتید می توانید ظرف شکلات را داخل یک ظرف بزرگتر قرار دهید و داخل آن آب جوش بریزید تا شکلات گرم باقی بماند.
  2. م یتوانید از میوه های مختلف یا بیسکویت و کیک نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید از شکلات تلخ و شیرین به صورت ترکیبی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه فوندو شکلاتی فرانسوی شیک و خوشمزه برای مهمانی ها
5 (100%) 1 votes