طرز تهیه حلوا برنجی خانگی ساده و مجلسی بهبهان با آرد برنج

طرز تهیه حلوا برنجی

 

یکی از انواع حلواها می باشد که در بهبهان و گلستان تهیه می شود و در واقع یک نوع شیرینی خوشمزه است که می توانید برای یک میان وعده سالم و جذاب تهیه کنید حلوا برنجی همان طور که مشخص است از آرد برنج تهیه می شود شما می توانید برای اینکه حلوای با کیفیتی داشته باشید خودتان در منزل آرد برنج تهیه کنید و این حلوای خوشمزه را تهیه کنید این حلوا به اسم گندی نیز معروف است. حلوا برنجی بسیار خوش طعم و مزه می باشد و بهتر است بدانید حلوا ها برای تامین انرژی بدن بسیار مفید هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا برنجی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
هل۱ ق چای خوری
گلاب۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده۴ ق غذا خوری
پودر دارچین و پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوا برنجی مجلسی با آرد برنج

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

ابتدا شکر و آب را با هم مخلوط کنید و داخل یک قابلمه بریزید هم بزنید تا کمی شکر حل شود سپس روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود در انتها به آن هل و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از اینکه کمی قوام پیدا کرد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد برنج را الک کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن آن را کمی تفت دهید اصلا نباید آرد تغییر رنگ دهد همین که بوی خامی آن گرفته شود کافی می باشد سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس ۲ الی ۳ بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله سوم: افزودن روغن و شربت

در ادامه آرد را داخل تابه بریزید و روغن را اضافه کنید و کمی با روغن آرد را سرخ کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود وقتی یکدست شد شربت را کنار دست خود قرار دهید و کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا برنجی

در ادامه حلوا را هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد باید طوری باشد که وسط قابلمه جمع شود و یا به اصطلاح گهواره شود وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید و داخل یک دیس پیرکس بریزید و روی آن دارچین و پودر نارگیل بپاشید و به شکل لوزی برش بزنید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی بریزید و قالب بزنید و یا در دست به شکل دوک به آن شکل دهید و روی آن گل محمدی یا دارچین بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلوا برنجی

  1. اگر می خواهید خودتان به حلوا شکل دهید همان طور که داغ است آن را قالب یا گرد کنید بعد از سرد شدن نمی شود.
  2. می توانید از مخلوط کره و روغن مایع استفاده کنید تا حلوا برنجی لطیفی داشته باشید.
  3. می توانید حلوا برنجی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
13
دیدگاه