طرز تهیه حلوا بوتیکی ویفری مدرن خوش طعم و مجلسی با آرد سفید و برنج

طرز تهیه حلوا بوتیکی ویفری

 

بوتیکی یکی از حلوا های مجلسی و جذاب است که می توانید برای مهمانی های خود به راحتی و به آسان تهیه کنید. حلوا دارای خواص زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و انرژی بدن می باشد. می توانید  از ظاهر زیبا و دلربای آن لذت ببرید. حلوا ویفر دارای طعم و مزه فوق العاده عالی می باشد و آن را به صورت فانتزی و با رنگ های مختلف می توانید تهیه کنید. حلوا دارای عطر و بوی بسیار عالی است و همه این طعم مزه را دوست دارند و می توانید ان را با شکل های مختلف و زیبا سرو کنید و یا با قالب های سیلیکونی به آن ها فرم دهید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه پخت حلوا بوتیکی ویفری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۱۰۰ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر قند۳۰ گرم
پودر گردو۵۰ گرم
ویفر خرد شده۶۰ گرم
پودر گردو۵۰ گرم
شکلات سفید ذوب شده۱۲۰ گرم

طرز تهیه حلوا بوتیکی ویفری با آرد سفید و برنج

مرحله اول: آماده سازی مواد

ویفر را درون خرد کن یا آسیاب کن بریزید و آن را کاملا خرد و پودر کنید. آرد سفید را ۲ بار الک کنید و درون قابلمه روی حرارت متوسط به مدت ۲۰ دقیقه تفت دهید و خوب هم بزنید تا نسوزد و خامی آرد گرفته شود. توجه کنید رنگ آرد سفید تغییر نکند. سپس آرد برنج را الک کنید و به همراه آرد سفید به مدت ۵ دقیقه تفت دهید و هم بزنید. بعد از اینکه خامی آرد گرفته شد کره را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره ذوب شود و با مواد مخلوط و یکدست شود و به خورد آرد ها برود.

مرحله سوم: اضافه کردن پودر قند و مواد دیگر

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مواد پودر ویفر و پودر گردو اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد از اینکه آرد خنک شد و از حرارت افتاد پودر قند را ۲ بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب باهم مخلوط و یکدست شود. سپس شکلات سفید ذوب شده را داخل مواد بریزید.

مرحله چهارم: ذوب کردن شکلات

شکلات سفید را داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت کتری قرار دهید تا شکلات ها به روش بن ماری ذوب شود. سپس در این زمان تا شکلات ها بن ماری شود. سپس شکلات ذوب شده را داخل مواد بریزید و هم بزنید. مواد به شکل خمیر می شود. ان را با دست ورز دهید تا یکدست و منسجم شود. با دست خمیر را جمع کنید.

مرحله اخر: آماده سازی حلوا

حلوای گرم را داخل قالب های سیلیکونی به شکل و فرم های مختلف قرار دهید و آن ها را با پشت قاشق فشار دهید. سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا حلوا ها منسجم و آماده شود. بعد از این زمان قالب را خارج کنید و با یک فشار کوچک به قالب، حلوا ها را جدا کنید و داخل ظرف مورد نظر سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا بوتیکی ویفری

  1. اگر حلوا کم شیرین دوست دارید می توانید پودر قند را از دستور حذف کنید.
  2. برای ویفر ها می توانید از هر طعمی مانند پرتقالی، وانیلی، توت فرنگی یا موزی استفاده کنید.
  3. با توجه به طعم ویفری که استفاده می کنید می توانید از شکلات رنگی میوه ای هم استفاده کنید.
  4. برای شکلاتی کردن حلواها می توانید به جای استفاده از شکلات سفید، شکلات کاکائویی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه