طرز تهیه ماهی سرخ شده با آرد سفید ساده و رستورانی در ماهیتابه

ماهی سرخ شده با آرد

 

ماهی سرخ شده با آرد یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید با آرد سفید یا سوخاری سرخ کنید. شما می توانید ماهی را داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید داخل سرخ کن یا سولاردم قرار دهید و با روغن کمتری سرخ کنید. شما می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید استفاده کنید و آن را طعم دار کنید و به همراه سبزی پلو یا برنج زعفران ساده سرو کنید. طعم دار کردن ماهی یکی از مهم ترین قسمت های تهیه ماهی سرخ شده می باشد که بوی زهم ندهد و شما در این رسپی بهترین روش طعم دار کردن ماهی سرخ شده را می توانید مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی سرخ شده با آرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی سرخ شده با آرد

ماهی قزل آلا۱ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد
سرکه۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
کره و روغن زیتونبه مقدار لازم
آرد۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبربه مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سرخ شده با آرد رستورانی خوشمزه و ساده

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

ابتدا باید ماهی قزل آلا را تمیز کنید و به ۶ قسمت تقسیم کنید. حالا باید برش های ماهی را داخل یک کاسه ماهی را به همراه سرکه و نمک و پیاز حلقه شده قرار دهید و برای ۱ ساعت تا نیم ساعت زمان دهید تا ماهی مزه دار شود، دقت کنید ماهی نباید زیاد داخل سرکه بماند وگرنه بافت ماهی از بین می رود.

مرحله دوم: مرینت کردن ماهی

در ادامه ماهی را بشورید و با دستمال خشک کنید (ماهی اگر خیس باشد به خوبی سرخ نمی شود) به ماهی کمی زعفران سابیده شده بزنید تا خوشرنگ شود. داخل آرد ادویه ها را بزنید و خوب هم بزنید و بعد داخل یک تابه کمی کره و روغن بریزید.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

ماهی را داخل مخلوط آرد بزنید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود و بعد از تابه خارج کنید و پیاز ها را نیز سرخ شود و به همراه ماهی و پلو دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های ماهی سرخ شده با آرد خیلی خوشمزه و خوشرنگ

  1. می توانید روی زغال یا توری قرار دهید و سرخ کنید و یا داخل سولاردم یا فر قرار دهید و با دمای ۱۸۰ قرار دهید و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح ماهی طلایی شود.
  2. پوست ماهی را بهتر است بگیرید برای این کار روی ماهی آب جوش بریزید و خیلی سریع پوست را بگیرید.
  3. اگر ماهی پوست دارد ابتدا باید از طرف پوست سرخ کنید تا باز نشد.
  4. اگر ماهی زیاد در مواد مرینت باشد بافت ماهی از بین می رود. می توانید به دلخواه از کمی آب لیموترش موقع سرو استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه

  • سارا ۱ سال پیش

    سرکه چی باشه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سفید عزیزم

      پاسخ