طرز تهیه کیک قیسی نرم و لطیف و لذیذ با کشمش و ماست

طرز تهیه کیک قیسی

 

یکی از کیک های بسیار حوشمزه و با بافتی نرم و لطیف است که همراه با کشمش تهیه می شود. اگر طعم مزه قیسی را دوست دارید این کیک خوشمزه را امتحان کنید. شما می توانید در کیک قیسی از هر نوع قالبی که دوست دارید استفاده کنید ولی بهتر است قبل از شروع کار آن را با کره خوب چرب کنید سپس برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار داده سپس آردپاشی کنید و آرد اضافی را بگیرید و مایه کیک را داخل قالب ریخته ولی بهتر است برای کیک هایی که میوه داخل آن است از قالب های میان تهی استفاده کنید تا به بافت عالی برسید. امروز در پارسی دی کیک قیسی و کشمش با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
قیسی۱۰۰ گرم
کشمش۱۰۰ گرم
آرد۲۱۰ گرم
شکر۱۶۰ گرم
ماست۱۰۰ گرم
کره یا روغن مایع۸۰ میلی لیتر
بیکینگ پودر۷ گرم
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک قیسی و کشمش با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید، فر را با ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد و بیکینگ پودر را اندازه کنید و با هم الک کنید بهتر است مواد را اندازه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شوند سپس در ادامه ماست و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک قیسی و کشمش

در ادامه مخلوط آرد الک شده را به تدریج طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید تا آرد داخل مواد باز شود سپس یک قالب میانی تهیه یا قالب مدنظر را چرب کنید و آماده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک قیسی

حالا نیمی از مواد کیک را داخل قالب ریخته و به سطح بکوبید تا صاف و هوای اضافی آن خارج شود سپس کشمش و قیسی را روی مواد کیک ریخته و مابقی مایه کیک را بریزید و در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود اگر فر شما کانوشکن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود سپس به همراه کرم و میوه دلخواه تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک قیسی

  1. کره مزه خوبی به کیک می دهد در صورت نداشتن از روغن مایع استفاده کنید.
  2. با توجه به دماهای مختلف فر ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد حتما بعد از ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان از مرکز کیک تست کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را کمتر تنظیم کنید.
  4. افزودن کشمش دلخواه است و می توانید بجای آن فقط از قیسی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک قیسی نرم و لطیف و لذیذ با کشمش و ماست
4 (80%) 2 votes