طرز تهیه اشکنه یزدی با مرزنجوش سریع و خوشمزه + عکس مراحل

طرز تهیه اشکنه یزدی

 

اشکنه یزدی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و سنتی این شهر می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید این غذای خوشمزه را با نان ترید کنید و به همراه ترشی میل کنید. اشکنه در ایران از محبوبت بالایی برخودار است زیرا غذای فوری و آسان و بدون گوشت است و در انتها به دلخواه به تعداد نفرات تخم مرغ داخل آن شکسته می شود که این کار باز دلخواه است و می توانید تخم مرغ را هم بزنید و یا می توانید درب قابلمه را بسته و اجازه دهید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه اشکنه یزدی را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اشکنه یزدی سنتی

پیاز۱ عدد
آرد۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
شنبلیله خشک۱/۲ ق غذا خوری
شوید خشک۱/۲ ق غذا خوری
مرزنجوش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه یزدی خوشمزه با مرزنجوش و سبزی خشک

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه کمی روغن یا کره ریخته و به همراه کمی زردچوبه و نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم: افزودن سبزی

مرحله دوم: افزودن گوشت

در ادامه باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سبزیجات خشک گفته شده به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید، نیاز نیست خیلی مواد را تفت دهید وگرنه سبزیجات تلخ می شوند، ۱.۵ پیمانه آب روی مواد بریزید.

مرحله سوم: تهیه اشکنه یزدی

مرحله دوم: افزودن گوشت

در ادامه باید زیر حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیفتد و بعد حرارت را گرم کرده و زمان دهید تا سیب زمینی پخته شود و مواد جا افتاده شود. یکی از تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به مواد اضافه کنید و هم بزنید سریع تا بسته نشود و در آخر نیز تخم مرغ ها را دانه دانه داخل اشکنه بریزید و درب قابلمه را بسته صبر کنید تا خودش را بگیرد و بعد از غلیظ شدن آن را داخل کاسه کشیده به همراه نان تازه ترید کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اشکنه یزدی خوشمزه و ساده با سیب زمینی و مرزنجوش

  1. می توانید از سبزی های تازه استفاده کنید ولی عطر و بو سبزی خشک خیلی بیشتر است.
  2. تخم مرغی که داخل مواد زده شد برای غلظت بیشتر اشکنه استفاده شده است.
  3. می توانید تغداد تخم مرغ را به تعداد نفراتی که این غذا را برای آن ها تهیه می کنید کم و زیاد کنید.
  4. می توانید از کره یا روغن محلی برای تفت دادن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه