طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی کوچک لذیذ و ساده در ماهیتابه رژیمی

دستور پخت کباب تابه ای با سیخ فلزی

طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی

 

کباب تابه ای با سیخ فلزی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده با سیخ فلزی می باشد که می توانید داخل تابه رژیمی یا حتی در انواع سرخکن و هواپز این کباب تایه را به صورت سیخی تهیه کنید. سرو کردن کباب تابه ای با یک سیخ کار بسیار راحتی می باشد و دیگر نگران خرد شدن کباب نیستید و اگر همه نکات را رعایت کنید اصلا کباب شما وا نمی رود و به راحتی روی سیخ های فلزی می گیرد. بهتر است برای تهیه کباب تابه ای از ترکیب گوشت چرخ کرده با کمی قلوگاه استفاده کنید تا چربی مناسبی داشته باشید و علاوه بر خوشمزه تر شدن به منسجم شدن آن نیز کمک کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • جعفری ساطوری شده ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • روغن و کره به مقدار لازم
  • گوجه ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، سماق، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی خیلی راحت و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گوشت چرخ کرده از فریزر خارج کنید تا یخ آن کاملا باز شود و یا می توانید از گزینه یخ زادیی سولاردم یا مایکروفر استفاده کنید و آب اضافه گوشت را با دست بگیرید. جعفری را تمیز کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها و جعفری و کمی زعفران داخل یک کاسه بریزید. حالا باید مواد را خوب ورز دهید تا مسنجم شود و می توانید از غذاساز استفاده کنید و همه مواد را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سیخ زدن کباب

در ادامه باید دست های خود را کمی مرطوب کنید و از مواد بردارید و روی سیخ های فلزی بزنید و با دست به آن حالت دهید و روی بشقاب یا سینی قرار دهید و به همین ترتیب همه مواد را به سیخ بزنید و سینی را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خوب مواد مسنجم شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کباب تابه ای با سیخ فلزی

داخل تابه مخلوط کره و روغن را بریزید و زمانی که داغ شد سیخ ها را داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا ابتدا با حرارت کم مغز پخت شود و آب بی اندازد و بعد با کمک یک انبر سیخ ها را با آرامی برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و در انتها گوجه ها را حلقه کنید و داخل تابه سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی خوشمزه و لذید بدون سیب زمینی

  1. می توانید به دلخواه سیب زمینی سرخ کرده در کنار پلو قرار دهید.
  2. اگر مواد مسنجم نبود می توانید کمی آردنخودچی یا سوخاری استفاده کنید.
  3. می توانید از کباب زن های پلاستیکی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ فلزی کوچک لذیذ و ساده در ماهیتابه رژیمی
3.7 (73.33%) 3 votes