طرز تهیه باگر کیک شکلاتی بزرگ و کوچک با فر و بدون فر + ویدیو

طرز تهیه باگر کیک

 

یکی از کیک های ترند امروزه می باشد که فوق العاده ساده و شما بدون اینکه نیازی به ابزار خاصی برای خامه کشی داشته باشید با تهیه یک ظرف باگر کیک می توانید این کیک جذاب را برای مناسبت های مختلف مثل ولنتاین و یا روز پدر و یا تولدها تهیه کنید. اما باگر کیک را که در واقع به همان ظرفی که کیک داخل آن قرار می گیرد سرو می شود. اما باگر کیک را می توانید در دو سایز کوچک یا بزرگ تهیه کنید. ظرف های باگر کیک در رنگ های مختلف وجود دارد که می توانید بسته به مناسبتی که می خواهید کیک را تهیه کنید رنگ مناسب انتخاب کنید. برای تهیه این کیک باید از یک کیک ساده که در قالب مستطیل یا مربع ریخته شده استفاده کنید و با کمک کاتر گرد آن را برش بزنید و لایه لایه مواد را داخل قالب قرار دهید و در انتها با خامه قنادی زده شده روی آن را تزئین کنید. اما در انتهای این پست یک ویدیو آموزشی تهیه باگر کیک برای شما قرار دادیم که می توانید با مشاهده آن راحت تر این باگر کیک جذاب و ساده را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باگر کیک را با فر و بدون فر + ویدیو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱/۲ پیمانه و ۱/۸ پیمانه
آرد۱ پیمانه
شیر یا آب۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق مربا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
خامه قنادی زده شدهبه مقدار لازم
ترافل و ظرف باگر کیکبه مقدار لازم

طرز تهیه باگر کیک شکلاتی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را اندازه بگیرید. تابه رژیمی دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید و یا می توانید از تابه معمولی استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی و یا برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه شیر و روغن مایع را اضافه کنید و مجدد با همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. حالا باید مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست و گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: پخت کیک با فر و بدون فر

برای پخت کیک باگر کیک بدون فر باید مایه کیک را داخل تابه ریخته و در تابه را برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. برای پخت در فر باید مایه کیک را داخل یک قالب پیرکس مستطیل یا مربع ریخته و برای ۳۰ دقیقه در فر ۱۸۰ قرار دهید. دقت کنید قبل از ریختن کیک حتما قالب یا تابه را چرب کنید.

مرحله چهارم: تهیه باگر کیک

حالا کیک تخت و مسطح را از قالب جدا کنید و اگر کاغذ روغنی قرار دادید از روی کیک بردارید. حالا به کاتر گرد نیاز دارید و خامه قنادی زده شده که باید از قبل بزنید تا فرم بگیرد. موز و گردو را که قرار است در بین کیک استفاده کنید آماده کنید و کنار دست خود قرار دهید. حالا کیک را باتوجه به اندازه قالب باگر کیک کاتر بزنید.

طرز تهیه باگر کیک

مرحله پنجم: تزیین باگر کیک

حالا به ترتیب کیک برش زده را با کمی شیرکاکائو مرطوب کنید و خامه و موز و گردو در بین لایه ها قرار دهید و همین طور ادامه دهید تا سر قالب برسید. بعد از این باید همین طور که کیک به سمت بالا می آید لایه روی باید کوچک تر شود. در انتها با ماسوره ستاره یا ساده خامه قنادی رنگی را دور تا دور باگر کیک بزنید و با ویفر پروانه یا ترافل های رنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن دستور پخت باگر کیک خانگی به همراه تزیین

  1. برای سرو این کیک باید برش بزنید و کیک را از قالب خارج کنید.
  2. می توانید کیک ساده وانیلی تهیه کنید.
  3. از فیلینگ های مختلف در بین لایه ها می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه

  • Sana ۲ سال پیش

    چقد عالی دنبال همچنین چیزی بودم ممنون برای ویدیو عالی توضیح دادین

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      خواهش میکنم

      پاسخ