طرز تهیه دمنوش آنفولانزا برای بهبود آبریزش بینی و سرفه (گل ختمی+ پنیرکی+ بابونه)

دمنوش آنفولانزا

 

اما بیماری های ویروسی در فصل پاییز تا اوایل بهار رخ می دهد و شدت این بیماری میان افراد مختلف بسیار متفاوت است و اما غالبا بیماری آنفولانزا بیشتر دارای سرفه، آبریزش بینی و گلو درد است و شدت آن نیاز بین افراد مختلف متفاوت است زیرا آنفولانزا سویه های مختلف دارد و هر سال محققان در تلاش هستند که واکسن انواع سویه های آنفولانزا را تهیه کنند تا عوارض آن کمتر شود و به حداقل برسد. اما برای این که به آنفولانزا مبتلا نشوید  بهتر است مداوم دست های خود را بشورید و اگر به آب دسترسی ندارید می توانید ضد عفونی کننده های استفاده کنید و حد امکان از مکان های شلوغ دوری کنید و بهتر است همیشه قبل از شروع پاییز واکسن آنفولانزا را بزنید تا عوارض آن به حداقل برسد و با علائم خفیف تر این بیماری را تجربه کنید. اما در خوب شدن بیماری آنفولانزا سوپ مرغ یکی از گزینه های خوبی می باشد ولی باید در کنار غذای خوب و مقوی از دمنوش های مقوی نیز استفاده کنید تا هر چه زودتر بیماری شما دوره کوتاه تری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش آنفولانزا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دمنوش به

 

مواد لازم

گل ختمی۲  ق غذا خوری
گل پنیرک۲ ق غذا خوری
گل بابونه۲ ق غذا خوری
عناب۵ عدد
آویشن۲ ق غذا خوری
نباتبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دمنوش گل محمدی برای یبوست

 

طرز تهیه دمنوش آنفولانزا

مرحله اول: جوش آوردن آب

ابتدا باید داخل قوری یا کتری مورد نظر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید. می توانید برای دم کردن دمنوش از قوری یا دمنوش ساز یا فرنچ پرس استفاده کنید.

مرحله دوم: دم آوری دمنوش

در ادامه وقتی آب جوش آمد باید ترکیب های گفته شده در مواد لازم را به آب جوش اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید با حرارت کم بجوشد، بهتر است از عناب تازه استفاده کنید ولی اگر در دسترس نبود حتما عناب ها را با چاقو یک چاک دهید تا عصاره عناب خارج شود.

مرحله سوم: تهیه دمنوش آنفولانزا

در ادامه بعد از ۱۰ دقیقه که دمنوش دم کشید باید یک صافی روی لیوان مورد نظر قرار دهید و دمنوش را از صافی رد کنید و به همراه شیرین کننده دلخواه مثل نبات یا اگر دوست دارید از عسل استفاده کنید بهتر است صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد و بعد عسل را اضافه کنید و میل کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: خواص دمنوش برگ به

 

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش آنفولانزا

  1. به ازای هر لیوان آب جوش ۱ ق غذا خوری از مخلوط این دمنوش ها بریزید یعنی مقدار مواد بالا برای ۲ لیوان دمنوش می باشد.
  2. این دمنوش برای بهبود سرفه های خشک و خلط دار، بهبود آبرزش بینی بسیار موثر است.
  3. مواد گفته شده را می توانید از عطاری ها بگیرید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین برای سرماخوردگی

از
2
دیدگاه