طرز تهیه آش کشک خوشمزه و مجلسی به روشی ساده با بلغور

طرز تهیه آش کشک

 

یکی از آش خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که همه نقاط ایران تهیه می شود و شبیه به آش رشته می باشد. آش کشک همان طور که از نامش پیداست کشک بیشتری در هنگام پخت اضافه می شود. همیشه آش ها گزینه مناسبی برای دورهمی می باشند و در روزهای سرد زمستان تهیه یک آش گرم بسیار دلچسب است شما می توانید آش های مختلفی را یاد بگیرید تا از آش های یکنواخت خسته نشوید. آش کشک به دلیل داشتن کشک بسیار مقوی و خوشمزه می باشد زیرا کشک منبع خوبی از کلسیم می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است، کشک برای کاهش وزن نیز مناسب است، تضمین سلامت مغز است. امروز در پارسی دی آش کشک ساده و خوشمزه و مجلسی با بلغور را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

نخود۱ پیمانه
لوبیا چیتی۱ پیمانه
کشک۲ پیمانه
سبزی آش۲ پیمانه
بلغور جو۱/۲ پیمانه
برنج۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر۵ حبه
پیاز داغ و نعنا داغبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه آش کشک مجلسی با بلغور

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا از شب قبل حبوبات و بلغور و گندم و برنج را با مقداری آب خیس کنید و چندین بار آب حبوبات را تعویض کنید تا نفخ آنها گرفته شود سپس حبوبات را جداگانه با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. بلغور و گندم را نیز بگذارید تا پخته شود بعد از پخت برنج خیس خورد را نیز به آنها اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا برنج پخته و شگفته شود.

مرحله دوم:تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود سپس سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر خارج شود سپس حبوبات پخته شده را به همراه بلغور و گندم و برنج و آب داخل قابلمه ریخته و حرارت را ابتدا زیاد کنید بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید.

مرحله سوم: افزودن سبزی آش و کشک

سبزی آش را اضافه کنید و اجازه دهید با قابلمه در باز با شعله ملایم پخته و سبزی تغییر رنگ دهد سپس کشک را با کمی آب ولرم باز کنید و به آش اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا آش پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه آش کشک

در انتها بعد از ریختن کشک نمک آش را اندازه کنید سپس بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و داخل کاسه ریخته و به همراه کمی نعنا داغ و پیاز داغ و کشک تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش کشک ساده و خوشمزه

  1. به دلخواه می توانید کمی عدس نیز اضافه کنید.
  2. اگر آش خیلی آبکی بود می توانید کمی رشته نیز به آش اضافه کنید.
  3. می توانید ۱/۲ پیمانه گندم نیز اضافه کنید.
  4. نمک آش را حتما در انتها اندازه کنید زیرا خود کشک شور است و ممکن است آش شما شور شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه