طرز تهیه کیک سه رنگ خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر + فیلم

دستور پخت کیک سه رنگ

طرز تهیه کیک سه رنگ

 

کیک سه رنگ یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده با پف زیاد است که می توانید به سادگی این کیک خوشمزه را تهیه کنید. کیک سه رنگ از سه رنگ تشکیل شده است. شما می توانید با کمک زعفران و پودر کاکائو یا نسکافه این سه رنگ را تشکیل دهید و همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در قابلمه به روی گاز آن را پخت کنید. کیک سه رنگ از کیک خانگی که مناسب عصرانه و دورهمی می باشد به حساب می آید و شما می توانید برای تنوع در کیک های خود کیک سه رنگ بدون فر در قابلمه را تست کنید. به همراه این آموزش ویدیو مربوط به رسپی نیز در انتهای پست آمده است و می توانید آن را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سه رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سه رنگ بدون فر

  • آرد قنادی ۲.۵ پیمانه
  • شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • نسکافه ۲ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • آبجوش ۴ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک سه رنگ خوشمزه با طعم زعفرانی و کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک پیمانه یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد را به همراه بیکینگ پودر خوب مخلوط سه بار الک کنید. شما می توانید برای تهیه این کیک می توانید فر دست ساز تهیه کنید، بدین صورت که قابلمه ای را روی شعله پخش کن قرار دهید و یک پایه مانند درب قابلمه یا سه پایه مانند الک داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا گرم شود. اگر می خواهید داخل خود قابلمه آن را تهیه کنید باید یک قابلمه با قطر مناسب روی شعله پخش بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرمی و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید. باید مخلوط آرد مرحله اول را به تدریج به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن و باز شدن آرد هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه سه رنگ کیک

برای رنگی کردن کیک باید پودر کاکائو را با ۲ ق غذا خوری آب جوش مخلوط کنید، نسکافه را نیز با ۲ ق غذا خوری آب جوش مخلوط کنید، زعفران را نیز به صورت غلیظ دم کنید. حالا باید مایه کیک را به سه قسمت تقسیم کنید به هر قسمت زعفران و پودر کاکائو و نسکافه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد رنگ بگیرد.

مرحله چهارم: پخت کیک سه رنگ بدون فر

حالا باید مواد را داخل قالب مورد نظر که می خواهید داخل فر دست ساز یا قابلمه بپزید بریزید. برای ریختن مواد می توانید مواد را به صورت قاشق قاشق بریزید همانند کیک زبرا یا به صورت لایه ی بریزید و در انتها با سیخ چوبی مواد را مخلوط کنید. قالب را داخل قابلمه گرم شده قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک سه رنگ بدون فر با پف زیاد

  1. می توانید یک قسمت کیک را ساده قرار دهید.
  2. برای پخت در فر نیز باید به روش بالا عمل کنید و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه