طرز تهیه حلوای آلبالو مجلسی و خوشرنگ با طعم شیرین و ملس

طرز تهیه حلوای آلبالو

 

حلوای آلبالو یا حلوای آلبالویی یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشرنگ و‌ مزه است و می توانید به سادگی با آلبالو تهیه کنید. این حلوا به واسطه داشتن آلبالو بسیار خوشرنگ و زیبا است و یک ایده ناب برای پذیرایی و تهیه یک حلوای جدید می باشد. بافت این حلوا بسیار نرم و پنبه ای است و شما می توانید داخل قیف بریزید و ماسوره بزنید و با از نان تارت برای سرو آن استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. این حلوا اصلا ترش نیست و شما می توانید از آلبالو تازه یا فریز شده برای تهیه آن استفاده کنید. همه مواد لازم به پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته فرانسوی گفته شده است که به راحتی بتوانید آن را اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا آلبالو

  • آلبالو ۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ لیوان
  • نبات ۲ تیکه
  • گلاب ۱/۲ لیوان
  • آب ۱ لیوان
  • شکر ۲ لیوان
  • هل ۱/۲ ق چای خوری
  • آرد ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • کره ۲۵ گرم یا ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا آلبالو خوشرنگ و مزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی آلبالو

ابتدا آلبالو را شسته و تمیز کنید و بگذارید تا خشک شود. سپس آلبالو را با ۱/۲ پیمانه آب و ۲ تکه نبات روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد.

مرحله دوم: صاف کردن

بعد از اینکه آلبالو نرم شد باید یک صافی روی یک قابلمه قرار دهید و آلبالو ها را داخل صافی ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا گوشت و هسته از هم جدا و عصاره گیری شود. سپس ۱ لیوان آب را با گلاب و شکر و هل داخل قابلمه بریزید.

مرحله سوم: تهیه شربت

مواد را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا دانه های شکر حل شود، نیازی به جوشاندن مواد نیز همین که آلبالو حل شد باید آب آلبالو صاف شده در مرحله قبل را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا آلبالو

آرد را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و برای ۲۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد سپس دوباره الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و بعد کره و روغن را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر هم بزنید تا بوی خامی روغن گرفته شود و در نهایت شربت تهیه شده را طی سه مرحله اضافه کنید و تند هم بزنید تا شربت با خورد حلوا برود. وقتی حلوا وسط قابلمه جمع شد و به روغن افتاد حرارت را خاموش کنید و بعد حلوا را گهواره کنید و زمانی که خنک شد داخل سینی ریخته و تزیین کنید. نوش حان

نکات کلیدی دستور پخت حلوا آلبالو ساده و مجلسی

  1. این مقدار برای ۴ نفر مناسب است و ۴ بشقاب کوچک می دهد.
  2. این حلوا یک نکته مهم دارد که اگر مقدار آلبالو دو برابر کردید باید مقدار نبات پ شکر و آرد را نیز دو برابر کنید.
  3. می توانید از مارگارین نیز استفاده کنید.
  4. اگر حلوا تون جمع نمی شود یا چسبندگی لازم ندارد ،یا ترک ترک هست حتما گهواره کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه