طرز تهیه کیک مثلثی ساده و شیک و خوش طعم به همراه سس شکلاتی در خانه

دستور پخت کیک مثلثی

طرز تهیه کیک مثلثی

 

کیک مثلثی یکی از کیک های بسیار ساده می باشد که باید کیک را به صورت مثلثی برش بزنید و بعد داخل سس شکلاتی مخصوص بزنید و در انتها با پودر نارگیل یا خلال پسته تزیین کنید. این کیک خوشمزه را می توانید برای پذیرایی و دورهمی های خود تهیه کنید. برای پخت این کیک نیاز به یک قالب مستطیل دارید تا کیک را به صورت مثلثی برش بزنید. تهیه این سس دلخواه است ولی طعم و مزه کیک را بیشتر می کند و به دلیل ظاهر جذابی که دارد برای شب نشینی گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مثلثی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مثلثی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

  • شیر ۲ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • پودر نارگیل و پسته به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مثلثی ساده و خوش طعم ویژه عصرانه و مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و در دمای محیط قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و بعد آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید تخم مرغ، وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی برای ۶ دقیقه هم بزنید تا یکدست و حجیم و کشدار شود و حتما طی هم زدن باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و در ادامه روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و برای چند ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک مثلثی

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود و بعد داخل یک قالب مستطیل ریخته و در فر به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و پف کند.

مرحله چهارم: تهیه سس مخصوص

برای تهیه سس باید همه مواد گفته شده را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شود و کنار قرار دهید تا خنک شود. کیک را از فر خارج کنید و به مربع های یک اندازه تقسیم کنید و سپس هر مربع را به دو مثلث برش بزنید یعنی قطر مربع برش بزنید تا کیک مثلثی داشته باشید و هر کیک را داخل شکلات بزنید و با پودر نارگیل و پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک مثلثی ساده و شیک

  1. برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. برای این مواد یک قالب ۲۰*۳۵ نیاز دارید.
  3. قالب را با اسپری جدا کننده یا کره خوب چرب کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه