طرز تهیه بورانی کدو حلوایی خوشمزه با ماست مرحله به مرحله

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی

 

یکی از دسرهای خوشمزه مخصوص پاییز است که همزمان با آمدن کدو حلوایی می توانید این بورانی خوشمزه و مقوی را تهیه کنید. کدو حلوایی از آن دسته سبزیجات است که از کیک تا خورشت می توانید با آن بپزید و بسیار خوشمزه و پر خاصیت است. بورانی کدو حلوایی طرز تهیه آسانی دارد و به راحتی تهیه می شود. کدو حلوایی را عده ای معتقد هستند منشا اصلی آن آمریکای شمالی می باشد و یک کدو حلوایی حدود ۴ تا ۸ کیلوگرم وزن دارد در حالی که گفته می شود بزرگ ترین کدو حلوایی که تا الان کشت شده است به ۳۴ کیلوگرم رسیده است و شاید برای شما جالب باشد که کدو حلوایی یک تک جنسی است به این صورت که هر گیاه ۲ گل های ماده و نر را دارند. گل ماده را می توان توسط تخمدان های کوچک در انتهای گلبرگ ها شناسایی کنند اما از خواص خوب کدو حلوایی می توان به ویتامین C، کالری کم، مفید برای کاهش وزن، کاهش حملات آسم، کاهش بیماری قلبی، بهبود سیستم ایمنی بدن و کمک به تقویت آن ااشاره کرد. امروز در پارسی دی بورانی کدو حلوایی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پوره کدو حلوایی۱ پیمانه
ماست۲ پیمانه
سیر۱ حبه
نمک و نعنا خشکبه مقدار لازم

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا کدو ها را خرد کنید و به داخل آب یا به کمک دستگاه بخارپز کدو را بپزید بعد از سرد شدن با کمک گوشت کوب برقی یا دستی یا مخلوط کن کدو را پوره کنید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

ماست را داخل یک کاسه ریخته و به آن پوره کدو حلوایی را به همراه سیر پوره شده و نمک و کمی نعنا خشک اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود می توانید برای بهتر شدن مزه بورانی آن را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس به همراه غذاهای خود میل کنید.نوش جان

مواد لازم برای تهیه بورانی کدو حلوایی با زیره

پوره کدو حلوایی۱/۲ پیمانه
ماست۱.۵ پیمانه
دانه خردل۱ ق چای خوری
روغن۱ ق مربا خوری
زیره۱ ق مربا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بورانی کدو تنبل

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کدو حلوایی ها را بگذارید با مقداری آب پخته و یا به کمک یک سبد داخل قابلمه بخارپز کنید سپس بعد از خنک شدن با گوشتکوب پوره کنید.

مرحله دوم: تهیه بورانی کدو حلوایی

روغن را داخل یک تابه ریخته و بعد از داغ شدن دانه های خردل را داخلش بریزید و ۴ الی ۵ دقیقه خوب تفت دهید. سپس ماست را داخل یک کاسه ریخته و پوره و دانه خردل و نمک و فلفل سیاه و زیره را اضافه کنید و هم بزنید و برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

فوت و فن های دستور تهیه بورانی کدو حلوایی

  1. می توانید کدو حلوایی را به جای بخارپز کردن کبابی کنید.
  2. اگر مزه و طعم سیر را دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. دانه خردل را از عطاریا می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بورانی کدو حلوایی خوشمزه با ماست مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes