طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر زرد رنگ فوق العاده خوشمزه و آسان گام به گام

دستور تهیه ترشی گل کلم و موسیر

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر

 

ترشی گل کلم و موسیر یکی از ترشی های بسیار ساده می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد و برای کسانی که طعم و مزه ترشی های ساده را دوست دارند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. ترشی گل کلم و موسیر با خیار و فلفل تند تهیه می شود و شما می توانید با افزودن کمی تخم گشنیز طعم بسیار خوبی به ترشی می دهید. این ترشی بعد از دو هفته تهیه آماده سرو می باشد و شما می توانید در کنار بیشتر غذا ها و دمپخت ها ترشی گل کلم و موسیر را سرو کنید. موسیر با سیر متفاوت است اما دارای خواص یکسانی هستند و برای جنین و زنان باردار به دللی وجود مواد معدنی و فولات از نقض جنین جلوگیری می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گل کلم و موسیر

  • گل کلم ۱ عدد کوچک
  • خیار ۸ عدد
  • موسیر ۱۵۰ گرم
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • فلفل تند ۴ عدد
  • تخم گشنیز ۱ ق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • سرکه و آب جوشیده به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر زرد رنگ با سرکه و آب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گل کلم را خرد کنید. اندازه خرد کردن گل کلم ها بستگی به سلیقه خودتان دارد و می توانید درشت یا ریز خرد کنید. گل کلم ها را داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید و آبکش کنید تا تمیز شود سپس داخل یک قابلمه بریزید و به آن ۱  ق غذا خوری نمک و زردچوبه اضافه کنید و آب بریزید تا روی گل کلم ها را بگیرد و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود و بعد آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

خیار ها را بشورید و روی یک پارچه نخی پهن کنید تا خشک شود. فلفل تند ها را بشورید و خرد کنید. موسیر ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای خرد کنید. بهتر از موسیر تازه برای تهیه این ترشی استفاده کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.

مرحله سوم: تهیه ترشی گل کلم و موسیر

در ادامه باید گل کلم ها را به صورت لایه ای با خیار و فلفل و موسیر داخل شیشه ترشی تمیز بریزید تا پر شود و در انتها روی مواد تخم گشنیز بریزید. داخل یک پارچ نصف سرکه سفید و نصف آب جوشیده داغ و ۱ ق غذا خوری نمک بریزید و مخلوط کنید و روی مواد ترشی بریزید به طوری که تا لبه شیشه پر شود و بعد درب شیشه را بسته و برای ۲ هفته در دمای محیط قرار دهید و بعد مصرف کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی گل کلم و موسیر و خیار خیلی راحت و خوشمزه

  1. بهتر است بعد از باز شدن ترشی را در جای خنک قرار دهید.
  2. می توانید فلفل را به صورت درسته داخل ترشی قرار دهید.
  3. ظرف شیشه ای باید تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی گل کلم و موسیر زرد رنگ فوق العاده خوشمزه و آسان گام به گام
4.5 (90%) 2 votes