طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو تند و ساده به صورت کارخانه ای در منزل

دستور تهیه ترشی فلفل هالوپینو

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو

 

ترشی فلفل هالوپینو یکی از ترشی های بسیار ساده به حساب می آید که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و با بیشتر غذا های خورشتی و پلویی می توانید سرو کنید. ترشی فلفل هالوپینو از دسته ترشی های تند و تیز می باشد که طرفداران خودش را دارد اما فلفل هالوپینو یکی از فلفل های تند از خانواده بزرگ فلفل ها هستند که معمولا در اندازه کوچک و سبز یا قرمز رنگ هستند و بیشتر آن ها مزه تندی دارند.خود فلفل هالوپینو در بیشتر غذا های مکزیکی و هندی کاربرد دارد و برای سلامتی بدن نیز گزینه خوبی می باشد و سرشاز از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل هالوپینو

  • فلفل هالوپینو نیم کیلوگرم
  • نمک ۲ ق غذا خوری
  • سرکه سفید ۳ پیمانه
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • آب ۲ پیمانه
  • سیر ۲ حبه درشت

طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو تند و تیز در منزل

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فلفل ها را خوب بشورید و خشک کنید، دقت کنید باید فلفل ها تازه باشند و حالت نرم شدن یا گندیده شدن نداشته باشند و بعد برای جلوگیری از ایجاد حساسیت باید دستکش انداخته و فلفل ها را به صورت یکدست برش بزنید و از چاقوی تیز استفاده کنید تا فلفل ها له نشوند و به صورت اسلایسی باشند.

مرحله دوم: جوشاندن سرکه

در ادامه باید سیر را پوست بگیرید به صورت حلقه ای برش بزنید. در یک ظرف آب و سرکه را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و نمک و شکر را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا و حرارت را زیاد کنید تا مخلوط آب و سرکه به جوش برسد و بعد ۳۰ ثانیه بگذارید تا بجوشد و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه ترشی فلفل هالوپینو

اجازه دهید مخلوط سرکه و آب سرد شود و اصلا داخل یخچال قرار ندهید و بگذارید در دمای محیط خنک شود. مخلوط فلفل و سیر را به صورت لایه ای داخل یک شیشه تمیز که از قبل شسته و خشک کردید بریزید تا ظرف پر شود و بعد از خنک شدن مخلوط آب و سرکه روی آن بریزید و درب ظرف را محکم بسته و بگذارید در جای خنک بماند و برای ۲ هفته صبر کنید تا برسد و این ترشی هر چقدر بیشتر بماند خوشمزه تر و جا افتاده تر می شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی فلفل هالوپینو خوشمزه و تند و تیز

  1. بهتر است دو سانتی از له ظرف مواد ترشی را بگذارید تا کمی خالی باشد.
  2. می توانید ترشی فلفل هالوپینو را در یخچال نگهداری کنید.
  3. بعد از باز کردن درب ترشی آن را در یخچال قرار دهید تا مدت طولانی تر خوشرنگ و خوشمزه تر می شود.
  4. اگر دوست دارید ترشی ترشی فلفل هالوپینو را زودتر تهیه کنید باید ترشی را بعد از ریختن سرکه داخل قابلمه قرار دهید و داخل آن ۲/۳ آب بریزید و روی جرارت قرار دهید و برای ۵ الی ۷ دقیقه بجوشانید در این حالت تا ۳ روز قابل مصرف خواهد بود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه