طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی بسیار خوشمزه و ساده با آبغوره در خانه

دستور تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

 

ترشی هفت بیجار گیلانی یکی از ترشی های فوق العاده خوشمزه شمالی می باشد که به ترشی هفت بیجار شمالی نیز معروف است. این ترشی خوشمزه به صورت خیلی ریز خرد می شود و شما می توانید مواد را از چرخ گوشت رد کنید و یا به کمک غذاساز یا خرد کن دستی مواد را خرد کنید و یک ترشی فوق العاده سریع تهیه کنید، شاید برای شما جالب باشد که ۱ ساعت بعد از تهیه این ترشی آماده خوردن و سرو می شود و یکی از ترشی های فوری به حساب می آید. اما همان طور که از اسم این ترشی پیداست از ۷ قلم مواد تهیه شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی با آبغوره در یک ساعت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

  • بادمجان قلمی ۵ عدد
  • فلفل سبز تند ۴۰۰ گرم
  • گوجه سبز کال ۵ عدد
  • سبزی معطر ( نعناع، پونه، خالیواش، چوچاق) ۲۰۰ گرم
  • سیر ۱ بوته
  • آبغوره به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی هفت بیجار شمالی خوشمزه و ریز در یک ساعت

مرحله اول: آماده سازی مواد ترشی

ابتدا باید همه مواد ترشی بادمجان، گوجه، فلفل را بشورید و روی یک دستمال نخی پهن کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود. سبزی معطر را نیز تمیز کنید و بشورید و با کمک دستگاه خرد کن و یا با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد کنید. شما می توانید به دلخواه پوست بادمجان را بگیرید ولی در رسپی اصلی پوست مواد گرفته نمی شود.

مرحله دوم: خرد کردن

در ادامه باید بادمجان ها را به صورت ساطوری ریز با کمک چاقو یا خرد کن ریز کنید و همین طور گوجه نارس و فلفل را نیز خرد کنید. دقت کنید مواد این ترشی باید کاملا ریز باشند و پس در خرد کردن مواد دقت کنید. سیر را پوست بگیرید و با چاقو یا خرد کن ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید همه مواد خرد شده را به همراه سبزی و سیر داخل یک شیبشه بریزید و کمی نمک اضافه کنید و هم بزنید. شیشه تمیز و استریل شده را بردارید و مواد ترشی را داخل آن بریزید و پر کنید، دقت کنید مواد را خوب فشرده کنید تا جای برای هوا کشیدن نداشته باشد.

مرحله چهارم: تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

در ادامه باید آبغوره را اضافه کنید. آبغوره را تا جایی بریزید که کاملا روی مواد را بگیرید و درب ترشی را بسته و در یخچال نگهداری کنید. این ترشی بعد از ۱ ساعت آماده خوردن می باشد و در کنار غذا های گیلانی به خصوص فسنجان، باقالا قاتوق فوق العاده می شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی خوشمزه و ریز و فوری

  1. اگر سبزی محلی ندارید از سبزی خشک استفاده کنید.
  2. اگر ترشی تند مورد پسند شما نیست می توانید مقدار فلفل را کمتر بریزید.
  3. میزان نمک به آبغوره شما بستگی دارد و بعد از ریختن مواد تست کنید.
  4. ایت ترشی با سرکه نیز تهیه می شود ولی در رسپی گیلانی از آبغوره استفاده می شود.
  5. اگر از بادمجان محلی استفاده کنید ترشی بعد از درست کردن خوشرنگ تر می شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه