طرز تهیه ترافل پرتقالی خیلی ساده و شیک و خوشمزه مناسب پذیرایی

دستور تهیه ترافل پرتقالی

طرز تهیه ترافل پرتقالی

 

ترافل پرتقالی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به صورت قالبی می توانید این ترافل خوشمزه گزینه خوبی برای مهمانی و مجالس به خصوص شب یلدا گزینه خوبی بسیار می باشد. شما می توانید از انواع قالب های سیلیکونی یا پلی کربنات استفاده کنید و این ترافل خوشمزه و نوستالژی را در خانه تهیه کنید. این ترافل خوشمزه با شکلات و پودر ژله تهیه می شود و اگر دوست دارید می توانید از کمی اسانس پرتقال استفاده کنید تا طعم فوق العاده ی داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترافل پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترافل پرتقالی

  • شکلات سفید خرد شده ۲۳۰ گرم
  • خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری
  • پودر ژله پرتقال ۳ ق غذا خوری
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق غذا خوری
  • شکلات با طعم پرتقال به مقدار لازم

طرز تهیه ترافل پرتقالی شیک و خوشمزه و ساده برای پذیرایی

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

شکلات را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و خامه صبحانه را اضافه کنید و یک کتری را روی حرارت قرار دهید و زمانی که به جوش آمد کاسه حاوی شکلات و خامه را روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا کاملا بن ماری شود و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

بعد پودر ژله را اضافه کنید و هم بزنید و رنده پوست پرتقال (قسمت نارنجی رنگ پوست پرتقال را حتما باید رنده کنید و قسمت سفید رنگ را نباید رنده کنید) و مواد هم بزنید و کاسه را مجدد روی بخار کتری قرار دهید تا ذرات ژله کاملا حل شود سپس از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه ترافل بدون قالب

اگر می خواهید بدون قالب این ترافل را تهیه کنید باید داخل فریزر قرار دهید و برای ۲ ساعت صبر کنید تا خنک شود. بعد از مواد بردارید و گلوله کنید و با دست به آن شکل دهید و در پودر قند بلغطانید و تا موقع سرو در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه ترافل با قالب

اگر دوست دارید تراقل زیبا تری داشتهباشید باید شکلات طعم پرتقال را با کمی روغن مایع بن ماری کنید، سپس داخل سلیکونی تمام قسمت های قالب را با شکلات کاور کنید بگذارید بگذارید و مجدد این کار تکرار کنید، سپس کمی از ترافل را با کمک قاشق کوچک برداشته و داخل قالب قرار دهید و دوباره روی آن را با شکلات پر کنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از قالب به راحتی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترافل پرتقالی خوشمزه و شیک

  1. اگر شکلات پرتقالی را در دسترس ندارید و کمی از رنگ نارنجی کمک بگیرد.
  2. می توانید با طعم های مختلف این ترافل تهیه کنید.
  3. از شکلات سفید سکه ای استفاده کنید زیرا بن ماری کردن آن آسان است.
  4. قالب سیلیکونی نیازی به چرب کردن ندارد و خیلی راحت ترافل از قالب خارج می شود.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه