طرز تهیه دسر هلو با ژلاتین خیلی خوشمزه و ساده و شیک برای پذیرایی

دستور تهیه دسر هلو

طرز تهیه دسر هلو با ژلاتین

 

دسر هلو با ژلاتین یکی از دسر های بسیار خوشمزه و تابستانی می باشد که می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. دسر هلو با ژلاتین به صورت قالبی تهیه می شود و به همین دلیل با پودر ژلاتین آماده می شود و شما می توانید در تابستان همزمان با رسیدن هلو این دسر جذاب را تهیه کنید. هلو یکی از میوه های بسیار مقوی می باشد که برای سلامت بدن مفید است. این میوه باعث می شود تا پوستی سالم داشته باشید و سیستم اعصاب شما تقویت می شود. هلو دارای خواص ضد پیری می باشد و باعث سم زادیی بدن می شود. این دسر خوشمزه و ساده در چند مرحله تهیه می شود و مواد در دسترسی برای تهیه آن لازم دارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر هلو با ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر هلو با ژلاتین

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • پوره هلو ۵۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر هلو با ژلاتین خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو را خوب بشورید و بهتر است برای شستن پوست هلو از یک فرچه استفاده کنید. شما می توانید هلو را پوست بگیرید و یا بدون گرفتن پوست پوره کنید. هسته هلو را جدا کنید و داخل ۱۲۳ یا غذاساز خود بریزید و پوره کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و بگذارید تا اسفنجی شود. سپس باید بن ماری کنید و برای بن ماری کردن ژلاتین باید یک کتری را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید و بعد کاسه ژلاتین را روی آن قرار دهید و بگذارید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین باید ذوب شوند یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

شیر را اندازه گیری کنید و داخل قابلمه بریزید، می توانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی برای اندازه کردن مواد استفاده کنید. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه وانیل و پوره هلو تهیه شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کم کم گرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه دسر هلو

خامه صبحانه را حتما در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و به دمای محیط برسد و بعد به مخلوط فوق اضافه کنید و خوب هم بزنید و در انتها ژلاتین بن ماری شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و دسر را داخل قالب بریزید و برای ۱۰ ساعت صبر کنید تا خودش بگیرید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر هلو با ژلاتین و خامه صبحانه

  1. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید نیازی به چرب کردن ندارد.
  2. به خاطر وجود خامه صبحانه این دسر به راحتی از قالب خارج می شود.
  3. برای خارج کردن دسر باید با دست دسر را از کناره ظرف جدا کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید و با هلو تزیین کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه