طرز تهیه شیرینی سیگارت گردویی ساده و خوش عطر و طعم + ویدیو

دستور پخت شیرینی سیگارت

طرز تهیه شیرینی سیگارت

شیرینی سیگارت یکی از انواع شیرینی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با طعم گردو تهیه می شود. شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با یک خمیر فوق العاده نرم تهیه کنید و یا اگر حوصله تهیه خمیر ندارید می توانید از خمیر یوفکا استفاده کنید تا به راحتی بتوانید این شیرینی را برای ایام عید تهیه کنید. به این شیرینی لوله ای مغزدار نیز می گویند که به اسم شیرینی سیگاری بیشتر معروف است. این شیرینی تاریخچه خاصی ندارد و به شکل ظاهری آن به این اسم مشهور شده است. این خمیر کاملا ترد و سبک است و فیلینگ مغزدار بی نهایت خوش عطر و طعم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی سیگارت گردویی  را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سیگارت گردویی

  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • آرد ۴۰۰ گرم

مواد لازم برای مواد میانی

  • گردو آسیاب شده ۲۰۰ گرم
  • پودر هل ۱ ق غذا خوری
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • آب سرد به مقدار لازم
  • پودر شکر یا قند برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی سیگارت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. در ادامه همه مواد را با ترازو وزن کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و می توانید سفیده را برای تهیه شیرینی های دیگر استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه زرده و وانیل و کره نرم شده و خامه را داخل کاسه بریزید و با همزن دستی یا برقی مواد در حد مخلوط شدن هم بزنید. در ادامه باید آرد را الک کنید و شروع کنید قاشق قاشق آرد اضافه کنید تا یک خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید. خمیر باید کاملا نرم و بدون ترک باشد.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را در ادامه به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کنید و روی خمیر را برای ۱ ساعت بپوشانید و در دمای محیط به آن استراحت دهید. بعد از زمان استراحت یک قسمت از خمیر را بردارید و به اندازه یک بشقاب میوه خوری با وردنه باز کنید کنید. باید خمیر نازک باشد همانند نان لواش و بعد خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. می توانید از فیلم انتهای پست برای آموزش بهتر این قسمت استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی سیگارت گردویی

در ادامه مواد میانی گفته شده را داخل کاسه ریخته و کمی آب اضافه کنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. بعد از مواد میانی بردارید و روی هر قسمت از خمیر پهن شده قرار دهید و به صورت سیگاری بپیچید. شیرینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. در انتها روی شیرینی ها کمی پودر قند ریخته و با گل محمدی یا پسته تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی سیگارت ساده و خوشمزه

  1. با این مقدار مواد حدود ۸۰ عدد شیرینی خواهید داشت.
  2. می توانید از مارگارین استفاده کنید ولی طعم این شیرینی با کره فوق العاده است.
  3. دما های فر ها باهم متفاوت است و بهتر است چک کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه