طرز تهیه دسر شاتوت با بستنی و ژله خوشمزه و قالبی و شیک برای پذیرایی

دستور تهیه دسر شاتوت

دسر شاتوت

 

دسر شاتوت یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید به سادگی با شاتوت یا توت سیاه یا تمشک تهیه کنید. این دسر با بستنی و زله شاتوت تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد و مخصوص افرادی است که طعم و مزه شاتوت را دوست دارند. این دسر به واسطه داشتن شاتوت بسیار خوشرنگ است. شاتوت منبع خوبی از ویتامین c و اهن است و میزان خوبی از مواد مغذی را در خود جیا داده است و برای بدن بسیار مفید است. شما می توانید این دسر را به صورت قالبی برای مهمانی خود تهیه کنید و از خواص بی نظیر شاتوت بهرمند شوید. شاتوت برای کاهش کلسترول و برای کنترل قند و خون مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شاتوت با بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر شاتوت با بستنی

  • شاتوت ۱ پیمانه
  • بستنی وانیلی ۱ پیمانه و ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • پودر ژله شاتوت ۱ بسته
  • شیر ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه دسر شاتوت خوشمزه و خوشرنگ با ژله شاتوت و بستنی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا شاتوت ها را باید بشورید، برای شستن شاتوت ها باید آن را داخل لگن ریخته و چندین بار آبکش کنید و خوب بشورید و کنار قرار دهید و بعد ژلاتین و آب سرد را باهم مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد داخل مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه بستنی وانیلی را به همراه شاتوت و شکر و ژلاتین داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب میکس و پوره کنید تا یکدست شود. سپس قالب مورد نظر را که می توانید از قالب سیلیکونی یا استیل استفاده کنید را کمی چرب کنید و نیمی از مواد را داخل آن ریخته و برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ژله

۱ بسته پودر ژلاتین را نصف کنید و داخل دو کاسه مجزا بریزید و به هر کدام ۱/۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و بن ماری کنید و هم بزنید تا ذارت ژله حل شود. زمانی که ژله از دما افتاد باید شیر را به یک کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، قالب را از یخچال خارج کنید و روی مواد بریزید  و مجدد داخل فریزر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا این لایه نیم بند شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر شاتوت بستنی

برای لایه سوم باید ۱/۲ پیمانه بستنی را به کاسه دوم اضافه کنید و هم بزنید و قالب را از یخچال خارج کنید و روی لایه دوم بریزید و حالا قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر شاتوت خوشمزه و سه رنگ

  1. می توانید دسر را به صورت تک رنگ و یا بدون ژله تهیه کنید.
  2. می توانید از شاتوت برای تزیین دسر استفاده کنید.
  3. حتما دسر را با کمک چاقو آزاد کنید و بعد برگردانید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه