طرز تهیه دسر انجیر تازه ساده و خوشمزه با خامه و پنیر و بیسکویت

طرز تهیه دسر انجیر

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه تابستانی و بهاری است که می توانید با انجیر تهیه کنید و برای مهمانی ها نیز گزینه بسیار مناسبی است. دسر انجیر از بستنی و پنیر خامه ای و خامه تهیه می شود و بیشتر در لیوان های تک نفره سرو می شود. اگر در خانه مقداری انجیر دارید و دوست دارید یک دسر تازه را تجربه کنید این دسر را حتما تست کنید طعم و مزه خوبی مشابه چیزکیک دارد. انجیر یکی از میوه هایی است که هم خشک و هم تازه آن بسیار پر فایده و خوشمزه می باشد و یکی از قدیمی ترین میوه ها در دنیا است و همچنین انجیر به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شود که هر کدام خواص و مزه خوبی دارند. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر انجیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خامه صبحانه۱ پاکت
انجیر۱۵ عدد
پنیر خامه ای۱ بسته
ژلاتین۲ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه
بستنی وانیلی۱/۲ پیمانه
بیسکویت جوین انجیری۱ بسته
پودر قند۲ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر انجیر با خامه و پنیر خامه ای

مرحله اول: هم زدن خامه و پنیر

ابتدا خامه صبحانه را داخل یک کاسه ریخته و به آن پنیر خامه ای را که بهتر از خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه استفاده کنید سپس پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: بن ماری کردن

در ادامه آب سرد را داخل کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بپاشید و صبر کنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

مرحله سوم: تهیه کراست پنیری

حالا در ادامه ژلاتین بن ماری شده که خنک نیز شده را اضافه کنید و هم بزنید در ادامه وانیل و بستنی را اضافه کنید شما می توانید از اسانس مایع وانیل یا وانیل های پودری استفاده کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر انجیر

حالا بیسکویت های جوین را کمی خرد کنید نیاز نیست خیلی پودر شود سپس بیسکویت ها را داخل لیوان ها ریخته و روی آن کمی کراست پنیری ریخته و بعد انجیرهای اسلایس شده را دور لیوان بچسبانید و بعد لیوان را تا نیمه با مواد پنیری پر کنید و روی آن را با انجیر تزئین کنید و بعد برای ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کراست خودش را بگیرید سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر انجیر

  1. شما می توانید از بیسکویت پتی بور ساده نیز در تهیه این دسر استفاده کنید.
  2. قبل از سرو حدود ۱۵ ربع از یخچال خارج کنید تا کراست کمی نرم شود سپس سرو کنید.
  3. شما می توانید برای تزئین از انواع میوه ها و ترافل استفاده کنید.
  4. مقداری شیرینی این دسر بستگی به ذائقه خود دارد می توانید مقداری پودر قند را بیشتر کنید.
  5. بجای خامه صبحانه از خامه قنادی نیز می توانید استفاده کنید در اون صورت از پودر قند استفاده نکنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر انجیر تازه ساده و خوشمزه با خامه و پنیر و بیسکویت
5 (100%) 2 votes