طرز تهیه دسر سوپانگل خانگی شکلاتی ترکیه ای ساده و خوشمزه

طرز تهیه دسر سوپانگل

 

یکی از خوشمزه ترین دسرهای شکلاتی می باشد که در اصل برای کشور ترکیه می باشد این دسر خیلی راحت تهیه می شود و در لیوان های تک نفره سرو می شود و برای مهمانی و ماه مبارک رمضان نیز بسیار کاربردی می باشد. شما با کمی خلاقیت می توانید این دسر را در دو رنگ شکلاتی و ساده و یا ترکیبی با پودر انواع بیسکویت ها تهیه کنید. علاوه بر طعم و مزه این دسر بسیار مقوی می باشد و مخصوص کسانی است که طعم و مزه شکلات را دوست دارند در این دسر از زرده استفاده شده است. امروز در پارسی دی دسر سوپانگل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۱ لیتر
آرد سفید۳/۴ پیمانه
نشاسته ذرت۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۵۰ گرم
شکلات تلخ۵۰ گرم
شکلات تلخ۱ بسته

طرز تهیه دسر سوپانگل شکلاتی

مرحله اول: هم زدن

ابتدا زرده تخم مرغ را جدا کنید و داخل کاسه ریخته و به همراه شکر خوب با همزن دستی بزنید تا مخلوط و زرده ها از لختگی خارج شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک قابلمه که قرار است دسر را داخل آن بپزید آرد و نشاسته ذرت و پودر کاکائو را مخلوط و سه بار الک کنید سپس داخل قابلمه ریخته و مخلوط شکر و زرده را اضافه کنید سپس شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: پخت دسر

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مدام و سریع هم بزنید تا مواد ته نگیرد چون بخاطر داشتن پودر کاکائو ممکن است دسر تلخ شود پس روی حرارت با همزن دستی هم بزنید تا تمام گلوله ها آرد با شیر حل شوند و مخلوط یکدستی بدست بیاد.

مرحله چهارم: افزودن کره و شکلات

وقتی دسر در حال ریز جوش زدن بود کره و شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید وقتی شکلات ذوب شدند در قابلمه را بگذارید تا رویه نبندد و صبر کنید تا دسر کمی ولرم شود.

مرحله پنجم: تهیه دسر سوپانگل

در ادامه وقتی دسر ولرم شد یک لیوان آب سرد تگرگی را به دسر اضافه کنید و تند و سریع هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود به همین راحتی دسر ما حاضر شده است برای سرو آن مقداری بیسکویت را خرد کنید و کف لیوان یا کاسه های مورد نظر ریخته و روی آن دسر بریزید و همین طور لایه لایه مواد را تکرار کنید و صبر کنید تا دسر سرد شود سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر سوپانگل شکلاتی ترکی

  1. می توانید بجای بیسکویت از لیدی فینگر نیز استفاده کنید.
  2. افزودن شکلات تلخ طعم و مزه دسر را متعادل می کند.
  3. می توانید به دلخواه مواد را نصف یا دو برابر کنید.
  4. می توانید برای سرو این دسر از موز در لابه لای دسر استفاده کنید.
  5. می توانید پودر کاکائو را حذف کنید و آرد بریزید و از شکلات سفید استفاده کنید تا دسر دو رنگی داشته باشید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر سوپانگل خانگی شکلاتی ترکیه ای ساده و خوشمزه
3 (60%) 2 votes