طرز تهیه کیک گردویی ساده و خوشمزه با پف زیاد و ماست با فر و بدون فر

دستور پخت کیک گردویی

طرز تهیه کیک گردویی

 

کیک گردویی یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی این کیک را در خانه تهیه کنید. این کیک با ماست تهیه می شود و شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید. میزان افزودن گردو را می توانید به دلخواه خود کم و زیاد کنید. شما می توانید این کیک خوشمزه را به سادگی در خانه تهیه کنید زیرا برای پذیرایی یا کیک عصرانه گزینه بسیار خوبی می باشد و به دلخواه می توانید در انواع قالب ها تهیه کنید. کیک گردویی را می توانید با ۲ تخم مرغ تهیه کنید و بسته به اندازه قالب مواد را دو برابر کنید و تناسب ببندید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک گردویی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک گردویی بدون شیر

  • آرد ۲ پیمانه
  • ماست ۱ پیمانه
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. همه مواد را با کمک یک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی و حجیم شود. در ادامه روغن و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. گردو ها را به اندازه ریز خرد کنید به طوری که دندان گیر باشد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک گردویی

۱ ق غذا خوری از آرد را بردارید و با گردو مخلوط کنید و هم بزنید. افزودن آرد به گردو باعث می شود گردو ها را به زیر کیک نروند. در ادامه مخلوط آرد و بیکنیگ پودر را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و در انتها گردو را اضافه کنید و با لیسم مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک گردویی ساده

قالب را کاغذ روغنی انداخته و کمی روی کاغذ را کمی چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و کمی از گردو روی مایه کیک بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر مواد را داخل قابلمه چرب شده بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک گردویی با فر و بدون فر

  1. ماست باید چکیده و سفت باشد.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. برای تست پخت کیک باید با کممک خلال دندان از مرکز کیک چک کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • فاطمه درخشانیان ۶ ماه پیش

    شکر ۱/۲پیمانه یعنی نصف پیمانه شیرینیش خیلی کمه مزه نداره انگار نون هست

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۶ ماه پیش

      نسبت به حجم تخم مرغ و آرد می توانید تا 1 پیمانه بریزید

      پاسخ