طرز تهیه پواچا مرغ با بافت فوق العاده پنبه ای و خوشمزه در منزل

دستور پخت پواچا مرغ

طرز تهیه پواچا مرغ

 

پواچا مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ می باشد. شما می توانید به راحتی یک غذای متفاوت و جذاب را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. پواچا یک خمیر خوشمزه می باشد که داخل آن از گوشت سفید یا گوشت گاو و حتی غلات استفاده می کنند. می توانید روی این خمیر را کنجد و سیاه دانه و شوید خشک بپاچید و یا داخل خمیر قرار دهید. پواچا از کلمه لاتین گرفته شده به معنی نان داغ یا خمیری که روی شومینه یا ذغال درست می شود. پواچا در مناطق مختلف به اسم های مختلف گفته می شود و با دستور پخت مختلف آن را تهیه می کنند. می امروز قصد داریم طرز تهیه ساده ترین روش پخت پواچا را که همراه با مرغ است آموزش دهیم. پیشنهاد می کنم حتما این غذای متفاوت را تهیه کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه پواچا را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پواچا مرغ خوشمزه

  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱  ق غذا خوری
  • خمیر مایه فوری ۱ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • سینه  مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • جعفری و زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه پواچا مرغ

مرحله اول: اماده سازی مواد

ابتدا مرغ را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سپس پیاز را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را ریز خرد کنید. قارچ را بشورید و پوست نازک آن را با چاقو بگیرید و روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید. گوجه فرنگی و جعفری را به همراه زیتون بشورید و آن ها را هم خرد کنید و مواد را کنار بگذارید. سیر را پوست بگیرید و پوره کنید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در کاسه نصف پیمانه ماست را به همراه شکر داخل کاسه بریزید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا شکر با ماست ترکیب شود. سپس خمیر مایه را بریزید و هم بزنید سپس داخل مواد روغن و آب را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب و مخلوط شوند. آرد را در ظرفی ریخته و دوبار الک کنید تا یکدست شود. سپس آرد را در ۳ مرحله همراه با نمک به آرامی به مواد اضافه کنید و با دست به مدت ۱۰ دقییقه ورز دهید تا خمیر فرم و شکل بگیرد. دقت کنید که اگر خمیر فرم گرفت دیگر آرد اضافه نکنید. سپس خمیر را داخل ظرف قرار دهید و درب ظرف را بگذارید و خمیر را به مدت ۱ ساعت در هوای گرم استراحت دهید.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و مرغ های تکه شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید بعد از چند دقیقه پیاز های خرد شده را به مواد به همراه قارچ و گوجه و زیتون اضافه کنید و هم بزنید و مواد را تفت دهید تا پیاز ها سبک شوند و مواد از خامی خارج شوند. سپس جعفری های ساطوری شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا مزه مواد به خورد هم بروند. بعد از پخته شدن مواد زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله سوم: آماده سازی پواچا

خمیر استراحت داده را بردارید و حجم آن را با ورز دادن بگیرید و خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را با وردنه باز کنید تا شکل و فرم قالب را بگیرد. سپس قالب فر را بیاورید و کاغذ روغنی قرار دهید و یکی از خمیر های آماده را داخل قالب روی کاغذ بگذارید و فرم قالب را به خمیر بدهید. سپس از مواد مرغی آماده شده که خنک شده است روی خمیر بریزید و سپس خمیر دوم را که با وردنه باز کردید روی مواد قرار دهید و لبه های خمیر را به هم متصل کنید. سپس خمیر را برای یک ربع استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت پواچا مرغ

بعد از استراحت مواد روی مواد را می توانید با استفاده از زرده تخم مرغ رومال کنید. برای تزئین از کنجد و یا پرک بادام استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و ظرف فر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیر بپزد. در ۵ دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روی خمیر طلایی شود. بعد از این مرحله پواچا مرغ شما آماده است با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه پواچا مرغ

  1. می توانید از هر نوع مخلفاتی داخل خمیر استفاده کنید.
  2. می توانید داخل قالب نگذارید و خمیر را با دست فرم دهید.
  3. به دلخواه می توانید سبزیجات مختلف را اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه