طرز تهیه دسر هلو ساده و خوشمزه پیچ کابلر مرحله به مرحله

دستور تهیه دسر هلو

طرز تهیه دسر هلو

 

دسر هلو یا به اصطلاح انگلیسی peach Cobbler یکی از انواع دسرهای بین المللی می باشد که بسیار خوشمزه است و به آن پیچ کابلر نیز گفته می شود و به صورت گرم و با بستنی وانیلی سرو می شود، دسر هلو که همان طور که از نام دسر پیداست با میوه هلو تهیه شده است و در فصل تابستان که این میوه هست می توانید آن را تهیه کنید اما کابلر چیست در واقع یک لایه پوسته با خمیر یا بیسکویت روی دسر را می گیرد و حالت تردی به آن می دهد البته روش تهیه آن در امریکا و یا انگلیسی کمی متفاوت است و منشا کشف این نوع دسرها در آمریکای شمالی بوده است. شما می توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانی خود آماده کنید و با یک اسکوپ بستنی سرو کنید این دسر را می توانید با میوه های دیگر فصل نیز جایگزین کنید. امروز در پارسی دی دسر هلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر هلو

  • هلو ترجیحا کمپوتی ۳ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • دارچین ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • کره ذوب شده ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۳/۴ پیمانه

طرز تهیه دسر هلو خوشمزه پیچ کابلر

مرحله اول: آماده سازی

بهتر است برای تهیه این دسر از هلو کمپوتی استفاده کنید شما می توانید خیلی سریع هلوی کمپوتی در خانه تهیه کنید بدین صورت که هلوها را خرد کرده و با ۱پیمانه شکر ۱ ق غذا خوری آبلیمو بگذارید روی حرارت تا پخته و کمی نرم شود یا از بیرون تهیه کنید اما فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا داغ شود سپس آرد و بیکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط و الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک ظرف جداگانه شیر و شکر و کره ذوب شده را بریزید و هم بزنید سپس این مخلوط را کم کم به مخلوط آرد مرحله قبل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکنواخت شود و گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: تهیه دسر هلو

حالا یک قالب را به شکل و اندازه دلخواه با کره چرب کنید حالا آب کمپوت هلو را دور بریزید و یا اگر خود کمپوت را تهیه کردید آب اضافی آن را جدا کنید و هلو ها را به شکل نامنظم داخل قالب قرار دهید و مایه کابلر را روی هلو ها بریزید.

مرحله چهارم: پخت دسر هلو

حالا قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا دسر طلایی شود دقت کنید چون نوع فرها متفاوت است باید بگذارید روی دسر کراستی و طلایی شود سپس به صورت داغ با بستنی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر هلو

  1. در فر برقی و توستر روی دمای ۱۸۰ قرار دهید.
  2. افزودن بستنی به دسر دلخواه است ولی طعم و مزه فوق العاده به این دسر می دهد.
  3. اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید از ماگارین استفاده کنید.
  4. اگر فر شما کانوکشن ندارد بهتر است در انتها گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه