دسر هلو با نشاسته ذرت 2 رنگ و شیک برای مهمانی مخصوص تابستان

دسر هلو با نشاسته

 

دسر ها انواع و اقسام مخلتفی دارد و شما می توانید با انواع میوه ها و پوره آن دسر خوشمزه تهیه کنید. در بیشتر تهیه دسر ها از ژلاتین تهیه می شود که شاید در دسترس نباشد و شما می توانید با نشاسته ذرت این بار این دسر لیوانی را تهیه کنید. دسر های لیوانی برای مهمانی و پذیرایی گزینه بسیار خوبی می باشد و مناسب فصل می باشد پس تا فصل هلو می باشد این دسر خوشمزه را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. امروز در پارسی دی طر زتهیه دسر هلو دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: دسر با بیسکویت پتی بور و نشاسته

 

مواد لازم برای قسمت ساده

شیر۳ لیوان
شکر۲/۳ لیوان
آرد۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
کره۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای قسمت هلویی

هلو پوست کنده و پوره شده۱ پیمانه
شکر۳ ق غذا وری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
آب۱ استکان

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر ساده و سریع یخچالی برای مهمانی

 

طرز تهیه دسر هلو با نشاسته

مرحله اول: تهیه قسمت ساده

برای تهیه قسمت ساده باید شیر را داخل قابلمه بریزید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های نشاست باز شود، می توانید کمی از شیر را داخل کاسه نشاسته بریزید و هم بزنید تا نشاسته باز شود و بعد به کل مواد اضافه کنید و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کم کم مواد شروع به غلیظ شدن کند و بعد وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و مجدد مواد کمی سفت شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید تا قسمت هلویی را تهیه کنید.

مرحله دوم: قسمت هلویی

برای قسمت هلویی باید هلو را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته را جدا کنید و حالا هلو را با کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز بزنید تا هلو پوره شود ( می توانید به همراه آب داخل مخلوط کن بریزید تا خوب پوره شود) حالا باید هلو را به همراه شکر و نشاسته ذرت و آب مخلوط کنید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مثل مرحله قبل باید زمان دهید تا مواد کم کم غلیظ شود و بعد از روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه دسر هلو

در ادامه باید لیوان های مورد نظر را روی میز کار قرار دهید و بعد به کمک یک ملاقه از مواد سفید بریزید و بعد لایه هلویی و همین طور ادامه دهید تا لیوان پر شود و بعد دسر را برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و برای سرو کمی هلو خرد شده روی لیوان ها قرار دهید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر پان اسپانیا ساده و مجلسی

 

فوت و فن های دستور تهیه دسر هلو با نشاسته

  1. باید مواد را روی شعله کم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود.
  2. اگر هلو شما شیرین است به دلخواه شکر کمتری بریزید.
  3. اگر هر دو مواد خنک باشد اصلا رنگ ها و لایه ها قاطی نمی شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر عربی با پتی بور 

از
1
دیدگاه