طرز تهیه حلیم بادمجان با مرغ و عدس کشدار و لذیذ و راحت بدون برنج

دستور پخت حلیم بادمجان با مرغ

طرز تهیه حلیم بادمجان با مرغ

 

حلیم بادمجان با مرغ یکی از روش های تهیه حلیم بادمجان می باشد که بسیار راخت و فوری می باشد زیرا از مرغ بجای گوشت قرار است استفاده کنیم. شما می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای اصلی برای شام و نهار به راحتی تهیه و سرو کنید. حلیم بادمجان یا هلیم بادمجان یکی از غذا های سنتی و اصیل ایرانی می باشد که در همه شهر های استان به خصوص کرمان، شیراز، اصفهان تهیه می شود. شما می توانید این غذا را با نان تازه و سبزی خوردن سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم بادمجان با مرغ و عدس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان با مرغ

  • بادمجان ۱ الی ۱.۵ کیلوگرم
  • سینه مرغ ۱/۲ عدد
  • عدس پخته شده ۱ پیمانه
  • کشک به مقدار لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • گردو آسیاب شده ۳/۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان با مرغ و عدس بدون برنج

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا عدس را از چند ساعت قبل خیس کنید و بگذارید با مقداری آب کاملا پخته شود. بادمجان ها را پوست بگیرید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و بگذارید تا تلخی آن گرفته شود، برای نیم ساعت در این محلول بگذارید تا بماند و بعد آبکش کنید و خوب بشورید و روی یک دستمال نخی قرار دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و بادمجان ها را خوب سرخ کنید تا طلایی و خوش رنگ شود. در ادامه سینه مرغ را به همراه یک پیاز و یه حبه سیر داخل قابلمه کمی تفت دهید و روی آن زردچوبه و فلفل سیاه و نمک رخته و با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت مرغ آن ها را ریش ریش کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ بادمجان ها و مرغ و عدس و گردو را بریزید و با گوشتکوب دستی یا برقی بزنید تا خوب له شود می توانید کمی از آب مرغ داخل مواد بریزید تا خوب میکس شود. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه حلیم بادمجان با مرغ

حالا مواد له شده را به پیاز داغ اضافه کنید و هم بزنید و ادویه ها را اضافه کنید. کشک رقیق شده را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کشدار و غلیظ شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و داخل دیس بکشید و با نعنا و پیاز داغ و مرغ و کشک تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلیم بادمجان با مرغ بسیار ساده و سریع

  1. پودر سیر را بیشتر بریزید زیرا مزه خوبی به این غذا می دهد، می توانید از سیر تازه نیز استفاده کنید.
  2. کشک را با کمی آب گرم رقیق کنید و بعد به حلیم بادمجان با مرغ اضافه کنید.
  3. می توانید بادمجان ها را کبابی کنید تا رژیمی تر شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه