طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار با گوشت خیلی خوشمزه و لذیذ به روش بازاری

طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار

 

حلیم بادمجان یکی از خوشمزه ترین غذا های اصفهان می باشد که در شهر های شیراز و دیگر شهر های ایرانی نیز طبخ می شود، یک نکته مهم در تهیه حلیم بادمجان کشدار بهتر است بدانید که در روش سنتی و اصلی با برنج تهیه می شود و لی بلغور و عدس و لوبیا هم اضافه می شود. حلیم بادمجان کشدار یکی از غذا های خوشمزه می باشد که شما می توانید برای افطار و ماه رمضان این آش لذیذ را تهیه کنید. مواد گفته شده برای یک حلیم کشدار خوشمزه برای ۶ نفر مناسب است و شما می توانید مود لازم را کمتر یا بیشتر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم (ترجیحا از گردن استفاده کنید)
 بادمجان۱ کیلوگرم
برنج۱ لیوان
پیاز۶ عدد
سیر۳ حبه
کشک۱ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
چوب دارچین۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار

مرحله اول: پخت گوشت

برای تهیه حلیم بادمجان کشدار بهتر است از گردن استفاده کنید تا خوشمزه تر باشد. گوشت را به همراه یک پیاپوست کنده بدون برش زدن و یک چوب دارچین و فلفل سیاه و مقداری زردچوبه اضافه کنید و آب روی مواد بریزید  و زمان دهید تا گوشت پخته شود، آب را زیاد بریزید زیرا در انتها به آب گوشت نیاز دارید.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید، کمی نمک به بادمجان ها بزنید و برای نیم ساعت زمان دهید تا تلخی بادمجان از بین برود و بعد بشورید خشک کنید. داخل یک تابه دیگر کمی روغن ریخته و زمان دهید تا روغن گرم شود و بعد بادمجان ها را داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید ۳ تا پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که بادمجان ها را سرخ کردید اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر را نیز پوست بگیرید و پوره کنید و زمانی که خوب سرخ شدند از روغن خارج کنید. بعد بادمجان ها را داخل قابلمه بریزید و برنج از قبل خیس خورده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلیم بادمجان کشدار

سپس پیاز های سرخ شده را اضافه کنید و آب گوشت صاف شده از مرحله اول را اضافه کنید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا بادمجان ها خوب پخته و له شود و بعد از یک ساعت باید گوشت های پخته شده و ریش شده را اضافه کنید و ادویه ها اضافه کنید و با گوشتکوب برقی یا دستی مواد را خوب له کنید تا پوره یکدست شود و بعد هم بزنید تا حلیم کشدار شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلیم بادمجان کشدار

  1. در انتها می توانید روی حلیم بادمجان کمی نعنا داغ و پیاز داغ بریزید.
  2. می توانید برای میکس کردن مواد از مخلوط کن استفاده کنید.
  3. در انتها روی حلیم بادمجان را با کشک رقیق شده سرو کنید.
  4. می توانید برای خوشرنگ شدن این آش از کمی نعنا را تفت دهید و به مواد اضافه کنید تا خوشرنگ و سبز شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار با گوشت خیلی خوشمزه و لذیذ به روش بازاری
5 (100%) 3 votes