طرز تهیه خورش انار و بادمجان لذیذ و آسان با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش انار و بادمجان

 

یکی از خورشت های بسیار خوشمزه می باشد که با مرغ و بادمجان و انار تهیه می شود و یک غذای ایده آل برای شب یلدا می باشد این غذا برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را دوست دارند بسیار مناسب است و همچنین این خورشت باید غلیظ و جا افتاده باشد و بگذارید با حرارت کم پخته شود سپس به همراه پلو و سبزی و ترشی دلخواه سرو کنید. تهیه خورشت های مختلف می تواند باعث ایجاد تنوع غذایی شود و شما را با طعم ها و مزه های مخلتف آشنا می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش انار و بادمجان با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۳ عدد
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب انار۳ ق غذا خوری
سس انار۳ ق غذا خوری
دانه انار۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش انار و بادمجان با مرغ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

قبل از شروع آشپزی بادمجان ها را پوست بگیرید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و بگذارید تا تلخی آن گرفته شود و هم روغن کمتری مصرف می شود سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی بادمجان ها برود داخل یک تابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ را اضافه کنید شما می توانید از هر قسمت مرغ به دلخواه استفاده کنید و به همراه پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه خوب مرغ ها را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن رب انار

در ادامه رب انار را اضافه کنید و زعفران دم کرده غلیظ را نیز بیفزایید سپس مواد را کمی تفت دهید تا سس انار را اضافه کنید سس انار به صورت آماده در فروشگاه موجود است و یا خود می توانید با ترکیب آب انار و کمی شکر و دانه انار در منزل این سس غلیظ را تهیه کنید.

مرحله چهارم: پخت خورش انار و بادمجان

حالا بادمجان های سرخ شده را نیز اضافه کرده و ۱ استکان آبجوش اضافه کنید و بگذارید تا خورشت جا افتاده و مرغ پخته شود ممکن است به مدت ۱ ساعت تا ۲ ساعت بگذارید تا جا افتاده شود و اگر در طول پخت نیاز بود مجدد کمی آب اضافه کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش انار و بادمجان

  1. شما می توانید در انتها بنا به ذائقه خود شکر اضافه کنید.
  2. می توانید بادمجان ها را در انتها روی خورشت قرار دهید.
  3. مقدار دانه انار و رب انار را می توانید کم و زیاد کنید.
  4. این خورشت باید با آب کم پخته شود تا مزه ها به خورد هم برود و کم کم آب اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه