طرز تهیه رب آلو قرمز خوشمزه و پرخاصیت به عنوان سس برای غذاها

رب آلو

 

یکی از طعم دهنده و چاشنی های غذا می باشد که بسیار خوشمزه است و تهیه آن بسیار راحت و کم هزینه می باشد. از رب آلو می توانید در تهیه انواع غذاها مثل مرغ شکم پر یا خورشت اسفناج استفاده کنید همچنین می توانید از رب آلو بجای آبغوره یا آبلیمو نیز استفاده کنید. توجه کنید رب گوجه فرنگی برای رنگ غذا اضافه می شود ولی رب آلو برای طعم و ترشی غذا بوده و همچنین به خورشت لعاب بسیار خوبی می دهد. پس در فصل آلو حتما بگیرد و ربش را تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید. اما از خواص رب آلو می توان به درمان یبوست و همچنین به خاطر داشتن ویتامین C برای جذب بهتر آهن مفید است مصرف رب آلو برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نیز توصیه می شوند. امروز در پارسی دی رب آلو خانگی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آلو قرمز۵ کیلو گرم
نمک۲  ق غذا خوری

طرز تهیه رب نارنج خانگی خوشمزه و حرفه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه رب آلو

مرحله اول : آماده سازی آلو ها

آلو ها را ابتدا خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک خشک شود سپس از وسط به دو نیم کرده و مغزهای آلو را جدا کنید.

مرحله دوم : پختن آلو ها

آلو ها را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق کمی آلوها را فشار دهید تا آب آنها خارج شود. نیاز به اضافه کردن آب نیست بگذارید آلوها با آب خود پخته شوند وقتی آلو ها نرم شدن از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله سوم : صاف کردن

آلو های پخته شده را داخل صافی ریخته و با دست یا کفگیر خوب فشار دهید تا تمام تفاله آن جدا شود حتما این مرحله را خوب انجام دهید تا رب آلوی با کیفیتی داشته باشید.

مرحله چهارم : پخت رب آلو

آلو ها را وقتی از صافی رد کردید دوباره داخل قابلمه روی شعله متوسط قرار دهید تا غلیظ شود از کنار گاز نروید و مدام هم بزنید اگر رب آلو ته بگیرد مزه تلخی خواهد داد مدام هم زده تا غلیظ شود وقتی به این مرحله رسید نمک را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید پس از سرد شدن رب آلو کمی سفت تر می شود. داخل شیشه های تمیز و شسته شده و خشک شده بریزید در یخچال قرار دهید و برای چاشنی انواع غذاها استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رب آلو قرمز

  1. حتما از نمک دانه درشت استفاده کنید.
  2. فرقی ندارد آلو قرمز یا زرد می توانید از میکس هر دو استفاده کنید.
  3. در بعضی رسپی مغز آلو را در نمی آورند و می گذارند بعد از پخت وقتی از صافی رد می کنند جدا می کنند در اون صورت وقتی با دست فشار می دهید تا تفاله خارج شود زیر انگشت احساس می شود و این مرحله را کمی سخت می کند.
  4. نگذارید رب آلو خیلی غلیظ شود وگرنه زود کپک می زند.
  5. اگر رب آلو ته گرفت سریع به قابلمه دیگر منتقل کنید.
  6. زمان اضافه کردن نمک خیلی مهمه زیرا اگر وقتی رب غلیظ شد اضافه کنید رنگ رب را تیره و خوش رنگ می کند.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه