طرز تهیه مرغ و آلو با رب انار و هویج مجلسی و خوش طعم با برنج

طرز تهیه مرغ و آلو با رب انار

 

مرغ و آلو با رب انار یکی از روش های خوشمزه برای تهیه یک غذای سنتی ایرانی می باشد که از ترکیب مرغ و رب انار به همراه کمی گردو تهیه می شود. شما می توانید از هر قسمت از مرغ که دوست دارید برای تهیه آن استفاده کنید و به همراه برنج زعفرانی این مرغ خوشمزه را سرو کنید. مرغ و آلو با رب انار طعم ملس و خوشمزه و متفاوتی دارد و با وجود رب انار و آلو کمی شکر مزه ها بالانس می شود و شما می توانید برای مهمانی یک غذای جدید و خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ و آلو با رب انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ و آلو با رب انار

مرغ۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
هویح۲ عدد
برگ بو۲ عدد
زنجبیل۱ ق چای خوری
رب انار۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
آلو۸ عدد
پیاز داغ۱ ق غذا خوری
انار دان شده۲ ق سوپ خوری
گردو آسیاب شده۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ و آلو با رب انار و هویج خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده  سازی

ابتدا باید آلو های خورشتی را به همراه کمی آب گرم خیس کنید و کنار قرار دهید تا نرم شود. سپس مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و زعفران مزه دار کنید و خوب هم بزنید تا مرغ ها حسابی مزه دار شود، شما می توانید از ران یا سینه استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید، هویج را نیز پوست بگیرید و خرد کنید. مرغ را داخل قابلمه قرار دهید به صورت لایه ای هویج و پیاز و سیر رنده شده و زنجبیل و برگ بو بریزید و یک استکان آب به مواد اضافه کنید و حرارت را کم کنید  و صبر کنید تا مرغ پخته شود.

مرحله سوم: افزودن گردو

در ادامه باید گردو را از قبل آسیاب کنید تا پودری شود و بعد داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و بعد به مواد ۲ پیمانه آب سرد اضافه کنید و بعد آلو های خیس خورده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ و آلو با رب انار

در ادامه باید دانه دانه های انار را اضافه کنید و حرارت را بالا بگیرید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کرده و زمان دهید تا آلو دانه های انار پخته شود و در یک ظرف جداگانه باید رب گوجه را کمی تفت دهید تا از خامی خارج شود و بعد رب انار را اضافه کنید و و به مخلوط فوق اضافه کنید و زمانی که سس حسابی جا افتاده و غلیظ شد باید نمک را اندازه کنید و می توانید مرغ را داخل سس قرار دهید و یا به صورت سس جداگانه همانند عکس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های مرغ و آلو با رب انار با هویج و برنج

  1. می توانید از کمی شکر نیز در تهیه سس استفاده کنید.
  2. می توانید مرغ ها را از شب قبل مزه دار کنید و بعد بپزید.
  3. می توانید مرغ ها را سرخ کنید و در کنار سس مخصوص آلو و رب انار سرو کنید.

همچنین ببینید  

 

از
2
دیدگاه