طرز تهیه پای چوپان با مرغ و سبزیجات شیک و مجلسی برای 4 نفر

طرز تهیه پای چوبان با مرغ

 

یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه کنید. این غذا که با مرغ و پوره سیب زمینی به همراه سبزیجات درست می شود بسیار طعم فوق العاده ای دارد و به عنوان یک غذای فست فودی بسیار لذیذ است. پای چوپان یا شپردز پای اصالت انگلیسی دارد. یکی از ویژگی های این غذای خوش طعم این است که می توانید آن را از شب قبل آماده کنید و بگذارید داخل یخچال و فقط موقع سرو آن را داخل فر قرار دهید به همین دلیل یک پیشنهاد ویژه برای مهمانی ها می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه چوپان با مرغ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله مرغ خرد شده۵۰۰ گرم
سیب زمینی پخته۷۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج خرد شده۱ عدد
ساقه کرفس خرد شده۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
سیر۲ حبه
فلفل قرمز تند۲ عدد
کره۷۰ گرم
شیر پر چرب۱ پیمانه
روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پای چوپان با مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

پیاز ها را بشورید و آن ها را پوست کنید. یکی از پیاز ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید و پیاز دیگر را به صورت کامل کنار قرار دهید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و آن را پوره کنید. هویج ها را بشورید و با پوست کن پوست بگیرید و آن ها را روی تخته برش خرد کنید. فیله مرغ را بشورید و آن ها را به صورت نگینی روی تخته برش خرد کنید. ساقه کرفس را بشورید و آن ها را روی تخته برش ریز خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بشورید و آن ها را چند قسمت کنید و داخل غذاساز بریزید تا پوره شود. فلفل دلمه را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی ها را بشورید و آن ها را داخل قابلمه آب بپزید و پوست آن ها را بگیرید. داخل غذاسای یا با پشت چنگال پوره کنید. فلفل قرمز را ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و هویج

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید و پیاز های نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و کرم رنگ شوند. سپس سیر های پوره شده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید تا از خامی خارج شود و بوی عطر آن پیچیده شود. بعد از این نوبت اضافه کردن کرفس های از قبل خورد شده و هویج های خرد شده می باشد. بعد از اینکه سبزیجات را تفت دادید و خامی آن ها گرفته شد. در این مرحله مرغ های نگینی خرد شده می باشد. مرغ ها را اضافه کنید و آن ها را تفت دهید. در این مرحله شعله را کمی زیاد کنید تا مرغ ها آب نیندازد.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد

بعد از این که مرغ ها تفت خرد و نیم پز شد، پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و با شعله کم اجازه دهید تا پوره گوجه فرنگی غلیظ شود و سپس نوبت اضافه کردن فلفل دلمه و فلفل قرمز می باشد. آن ها را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد پخته شوند. بعد از این مدت شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آماده سازی پوره سیب زمینی

بعد از این که سیب زمینی ها پخته شد و آن ها را پوره کردید، داخل ظرفی شیر و کره و نمک و فلفل سیاه را بریزید و هم بزنید تا کره ذوب شود و مواد باهم مخلوط شوند. سپس پوره سیب زمینی را به کاسه اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید و هم بزنید تا سیب زمینی ها با مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. ظرف را کنار بگذارید.

مرحله پنجم: پخت پای چوپان با مرغ

فر را با دمای ۱۸۰ دجه روشن کنید تا گرم شود. در ظرف مناسب فر، ترکیب مرغ و سبزیجات را بریزید و با پشت قاشق سطح مواد را صاف کنید و سپس پوره سیب زمینی را بریزید و سطح پوره را صاف کنید و همه جای مواد پخش و یکدست کنید. ظرف فر را داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پای چوپان با مرغ پخته شود و روی سطح آن طلایی شود. بعد از پخته شدن ظرف را از فر بیرون آورید و روی آن را می توانید مقداری جعفری تازه ریز خرد شده یا فلفل قرمز ریز خرشده تزئین کنید. پای چوپان با مغ شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت طرز تهیه پای چوپان با مرغ

  1. می توانید از انواع سس های کچاپ و خردل برای سرو استفاده کنید.
  2. ظرف فر را تهیه کنید که برای قرار دادن روی میز غذا مناسب و زیبا باشد.
  3. می توانید مواد را داخل ظرف قرار دهید و داخل یخچال بگذارید و چند ساعت بعد برای مهمانی داخل فر قرار دهید و پخت کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه