طرز تهیه رولت میوه ای یخچالی ساده و آسان با بیسکویت و شکلات

طرز تهیه رولت میوه ای

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد که روکش آن با شکلات و داخل رول میوه های مختلف قرار گرفته است. رولت میوه ای را می توانید به راحتی و آسانی از روز قبل تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید و هنگام مهمانی فقط آن را در ظرف مناسب سروکنید. رولت میوه ای یک رولت یخچالی و بدون قالب و بدون فر بسیار راحت می باشد که می توانید با مواد اولیه کم آن را تهیه کنید و از آماده سازی آن لذت ببرید. رولت میوه ای را می توانید در هنگام سرو به چند قسمت برش دهید. امروز قصد داریم طرز تهیه رولت میوه ای یخچالی بدون فر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر۱/۲ پیمانه
خامه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
بیسکویت پتی بور۲ بسته
خامه قنادی۱۵۰ گرم
پرتقال، کیوی۱ عدد
پودر کاکائو۱ ق چای خوری

طرز تهیه رولت میوه ای یخچالی با شکلات و میوه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا میوه ها را که شامل پرتقال و کیوی و یا هر نوع میوه در دسترس را بشورید و پوست بگیرید. سپس پرتقال ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید تا ریز شود. سپس کیوی را را پوست بگیرید و آن را نگینی خرد کنید. شما هر میوه ای را که دوست دارید در اندازه های دلخواه برش بزنید می توانید پرتقال یا کیوی را فقط دو قاچ بزنید.

مرحله دوم: آماده سازی شکلات

در قابلمه مناسب، شیر را به همراه خامه بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا باهم ترکیب و یکدست شوند. سپس پودر کاکائو را الک کنید و داخل مواد بریزید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب و یکدست شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد کمی ولرم شوند. سپس شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. بعد از این که مواد به غلظت رسید زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکویت ها

بیسکویت پتی بور را در یک کاسه ای پودر کنید و بریزید. می توانید بیسکویت ها را وقتی در ظرف خودش قرار دارد با گوشت کوب له کنید یا می توانید داخل غذاساز قرار دهید و پوره کنید. سپس شکلات داغ از قبل آماده شده را در چند مرحله  به ظرف بیسکویت های پوره شده اضافه کنید و باهم ترکیب کنید. برای این کار دستکش یک بار مصرف دست کنید و مواد را با انگشت ورز دهید. ترکیب مواد نباید شل و یا خیلی سفت باشد. مواد را ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی رولت

خمیر از قبل درست شده را روی یک نایلون با وردنه باز کنید تا شبیه مستطیل شود. . خمیر نباید به دست بچسبد. سپس با کاردک دور خمیر را مرتب و صاف کنید تا یکدست شود. سپس روی خمیر را خامه کشی کنید تا همه جای سطح خمیر خامه کشی شود. میوه های از قبل آماده شده را داخل رول و وسط رول قرار دهید. سپس رول را از ابتدا با کمک نایلون جمع کنید. دقت کنید نایلون با مواد رول نشود. تا وسط رول بپیچید سپس از انتهای خمیر رول کنید به وسط تا ابتدا و انتها به هم برسند.

مرحله آخر: سرو رولت میوه ای

رولت از قبل آماده شده را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از این مدت رولت میوه ای را از یخچال خارج کنید در ظرف سرو قرار دهید و نایلون دور آن را باز کنید و با چاقو تیز رولت را برش دهید. می توانید از شکلاتی که در مرحله اول استفاده کردید روی مواد بریزید و بعد برش دهید. رولت میوه ای شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه رولت میوه ای یخچالی

  1. می توانید برای تزئین از میوه های خرد شده روی رولت استفاده کنید.
  2. می توانید داخل رولت از هر نوع میوه ای که دارید استفاده کنید.
  3. در هنگام رول کردن مراقب باشید تا خمیر ترک نخورد.
  4. برای باز کردن خمیر با وردنه آن را به قطر ۵ سانت باز کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه