طرز تهیه سالامی شکلات یا شکلات موزاییکی خوشمزه و شیک

دستور تهیه سالامی شکلات

سالامی شکلان

 

سالامی شکلات یا شکلات موزاییکی نوعی شیرینی بسیار ترد و خوشمزه می باشد که اصالتی ایتالیایی دارد و اغلب در جشن سال نو آماده می شود. نام این شیرینی را که می شنوید فکر می کنید که از نوعی فرآورده گوشتی تهیه شده ولی فقط به خاطر شباهتش به سالامی این اسم را روی آن گذاشته اند. سالامی شکلات را بدون نیاز به فر و در زمان خیلی کوتاهی می توان آماده کرد و برای پذیرایی عصر به همراه چای یا دمنوش و یا یک دسر سرو کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالامی شکلات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالامی شکلات

  • شکلات تلخ ۲۵۰ گرم
  • بیسکوئیت ۲۰۰ گرم
  • مغز گردو ۱۰۰ گرم
  • کره ۹۰ گرم
  • رنده پوست پرتقال یا لیمو ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • پودر قند به میزان لازم

طرز تهیه سالامی شکلات

مرحله اول : تهیه سالامی شکلات

ابتدا شکلات را داخل کاسه مناسبی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا آب شود. حالا بیسکوییت ها را با دست به تکه های کوچک تقسیم کنید و توجه داشته باشد تا بیسکوییت ها پودر نشوند.

مرحله دوم : تهیه سالامی شکلات

در این مرحله وانیل و کره را به شکلات افزوده و کمی مخلوط می کنیم و بیسکوییت، مغز گردو و پوست پرتقال را هم با مواد مخلوط می کنیم. حالا موادی تقریبا یکدست آماده شده است.

مرحله سوم : تهیه سالامی شکلات

کاغذی روغنی را روی میز کار می گذاریم مواد را به صورت نواری روی کاغذ می ریزیم و به کمک کاغذ روغنی آن را رول می کنیم و دو سمت آن را شکلاتی پیچیده و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال گذاشته تا کاملا شکل بگیرد.

مرحله چهارم : تهیه سالامی شکلات

بعد از گذشت این زمان رول را از یخچال خارج کرده و داخل پودر قند می غلطانیم و برش های ۱ سانتیمتری می زنیم و به شکل دلخواه تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات و فوت و فن تهیه سالامی شکلات

  1. می توانید از مغز هر آجیلی به دلخواه استفاده کنید.
  2. ترکیب شکلات شیری و تلخ طعم بسیار خوبی به این سالامی می دهد.
  3. در اتمام کار اگر خواستید به شکل رولی برای سرو آماده کنید نخی کتانی دور سالامی شکلات بپیچید تا بیشترین شباهت را به سالامی گوشت پیدا کند.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالامی شکلات یا شکلات موزاییکی خوشمزه و شیک
3.5 (70%) 4 votes