طرز تهیه میلک شیک قهوه با بستنی حرفه ای در خانه به روش کافی شاپی

دستور پخت میلک شیک قهوه

طرز تهیه میلک شیک قهوه

 

میلک شیک قهوه یکی از انواع نوشیدنی های سرد و خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی با چند قلم مواد در خانه تهیه و سرو کنید. میلک شیک قهوه از جمله پر طرفدارترین شیک ها در دنیا می باشند که طرفداران طعم قهوه مزه آن را خیلی دوست دارند. شما می توانید به راحتی این شیک را در خانه آماده کنید و یک نوشیدنی سرد خانگی تهیه کنید. شما برای قهوه این شیک می توانید از روش های مختلف برای تهیه و دم کردن قهوه استفاده کنید. شیک ها بیشتر با بستنی تهیه می شود و طعم و مزه بستنی را در شیک دوست ندارید حذف کنید. شیک ها در آمریکا یکی از نوشیدنی های محبوب می باشد که حتی یک روز را به عنوان روز جهانی میلک شیک نام گذاری کردند روز ۵ مرداد یا ۲۶ جولای روز جهانی میلک شیک قهوه  می باشد. امروز در پارسی دی میلک شیک قهوه با بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک قهوه

  • قهوه ۱ شات
  • بستنی ۲ اسکوپ
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • سس شکلاتی به مقدار لازم

طرز تهیه میلک شیک قهوه خوشمزه با بستنی به روش کافی شاپی

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا باید قهوه را تهیه کنید برای این کار پودر قهوه را داخل سبد موکاپات بریزید و کمی روی آن را صاف کنید و داخل مخزن موکاپات تا نزدیک سوپاپ آب گرم بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و بگذارید تا قهوه دم بکشد. می توانید از قهوه فوری یا دستگاه اسپرسو برای تهیه قهوه استفاده کنید.

مرحله دوم: تزیین لیوان

لیوان شیشه ای و پایه بلند را انتخاب کنید و با سس شکلاتی یا سس کارامل داخل آن را به صورت غیز منظم بریزید و طرح بزنید. این کار دلخواه است و می توانید به صورت ساده سرو کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

داخل مخلوط کن قهوه و بستنی و شیر و کمی سس شکلاتی را بریزید و مخلوط کن یا میکسر خود را روشن کنید و بگذارید تا مواد میکس و یکدست شوند. به دلخواه می توانید در این مرحله از شکلات تخته ی خرد شده و بن ماری شده استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه میلک شیک قهوه

میلک شده میکس شده را داخل لیوان تزیین شده بریزید و روی آن به دلخواه خامه قنادی فرم گرفته بزنید و با سس شکلاتی یا پودر کاکائو تزیین و خنک سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه میلک شیک قهوه حرفه ای در خانه

  1. می توانید از بستنی کاکائویی به دلخواه استفاده کنید.
  2. می توانید از هر درصد دلخواهی از قهوه استفاده و دم کنید.
  3. این نوشیدنی ماندگاری بالایی ندارد و بهتر است بعد از تهیه مصرف شود.
  4. برای تزیین می توانید لیوان ها را داخل سس بزنید و بعد داخل ترافل بزنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه