طرز تهیه دسر برفی خوشمزه، لذیذ و آسان به روش ترکیه ای

طرز تهیه دسر برفی

 

یک دسر بسیار راحت و خوشمزه است که بسیار مناسب فصل زمستان می باشد نام این دسر به خاطر کاور شدن با پودر نارگیل که مانند برف است نامگذاری شده است اما رسپی این دسر خوشمزه برای کشور ترکیه می باشد و شباهت زیادی به باسلوق ما دارد این دسر نیاز به مواد زیادی ندارد و شما می توانید آن را در طعم و با مغزهای مختلف برای مهمانی و مراسمات خاص مانند شب یلدا تهیه کنید. بافت این دسر بسیار نرم و لطیف است شما می توانید این دسر را در یک قالب بزرگ تهیه کنید و یا می توانید قالب بزنید و به صورت تک نفره سرو کنید دسر برفی خیلی زود آماده می شود. امروز در پارسی دی دسر برفی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۵ پیمانه
آرد۱۲۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
کره۱  ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
پودر نارگیلبه مقدار لازم
شکلات مغزداربه مقدار لازم

طرز تهیه دسر برفی

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا شیر و وانیل و شکر و آرد الک شده را باهم داخل یک قابلمه ریخته و هم بزنید تا کمی مخلوط شوند سپس روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله دوم : افزودن کره

به هم زدن مواد باید ادامه دهید تا مواد به غلظت رسید در طول هم زدن حرارت کم باشد وقتی به غلظت رسید و رد قاشق روی دسر ماند کره را اضافه کنید و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : افزودن مغز شکلات

قالب خود را آماده کنید می توانید برای قالب تک نفره از لیوان مختلف و یکدست استفاده کنید یا می توانید از قالب طرحدار را آماده کنید سپس نیمی از قالب را پر کنید و شکلات های مغزدار را مرکز قالب قرار دهید و سپس مابقی دسر را روی شکلات ریخته تا ظرف پر شود.

مرحله چهارم : تهیه دسر برفی

وقتی مواد دسر از حرارت افتاد روی آن یک نایلون یا سلفون بکشید سپس داخل یخچال بمدت ۳ ساعت قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد سپس دور قالب را آزاد کنید و از آن خارج کنید. پودر نارگیل را داخل یک ظرف گود ریخته و دسرهای برفی را داخل پودر نارگیل بغلطانید و به دلخواه با گل محمدی یا شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر برفی

  1. حتما زمانی که شکلات را وسط دسر قرار می دهید باید دسر خنک شده باشد وگرنه شکلات بر اثر حرارت شل شده و حالت خودش را از دست می دهد.
  2. دسر برفی نیاز به ژلاتین ندارد و خودش بسته می شود.
  3. حتما روی دسر را نایلون کشیده تا رویه نبندد و طعم و بوی یخچال را به خود نگیرد.
  4. می توانید از شکلات مغزدار آماده یا بیسکویت های مختلف برای تهیه دسر برفی استفاده کنید.
  5. می توانید از اسانس های مختلف برای تهیه این دسر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه