طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و ساده و رژیمی با ژلاتین و عسل

طرز تهیه دسر ماست

 

از انواع خانواده دسرها می باشد برای وقت های که هوس دسر کردید ولی بدلیل داشتن رژیم نمی توانید از دسرهای مانند ژله و غیره استفاده کنید اما دسر ماست به قدری خوشمزه است که می توانید نه تنها برای دوران رژیم بلکه برای مهمانی خود استفاده کنید در تهیه دسر ماست دست شما کاملا باز است می توانید از انواع مغزها و میوه ها در تهیه دسر ماست استفاده کنید بافت این دسر مخملی و نرم است و چیزی بین ژله و پاناکوتا می باشد. اما دسر ماست فوق العاده سالم می باشد و مواد افزودنی مانند دسرهای دیگر ندارد و می توانید با خیال راحت برای کودکان خود درست کنید که علاوه بر طعم و مزه از خواص ماست نیز بهرمند شوند از خواص ماست می توان به داشتن ویتامین D، قندخون را تنظیم می کند، منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین ها می باشد، باعث کاهش کلسترول خون می شود.امروز در پارسی دی دسر ماست بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست یونانی یا چکیده۲۰۰ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر معادل ۱۰۳ گرم
عسل۱ ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
ژلاتین۱ ق چای خوری
سیب۱۵۰ گرم
آب سرد۱/۳ لیوان
دارچین و مغز گردو و کشمشبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر ماست

مرحله اول : بن ماری ژلاتین

ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و اجازه دهید اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار داده تا تمام ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید به مدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

مرحله دوم : مخلوط شیر و عسل

شیر را با عسل مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا شیر به جوش بیاد سپس مخلوط ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم : افزودن ماست

وقتی مواد یکدست شدند از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود سپس ماست را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه دسر ماست

قالب مورد نظر را آماده کنید و کمی آن را چرب کنید. کف قالب مورد سیب های خرد شده را بریزید و روی مواد دسر را بریزید سپس قالب را برای ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شود.

مرحله آخر

پس از اینکه مواد سفت شد می توانید در همان ظرف مورد نظر سرو کنید و روی آن پودر دارچین و مغز گردو ریخته و یا می توانید دور قالب را آزاد کنید و دسر را از قالب در بیاورید و به دلخواه با میوه های مورد نظر تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر ماست

  1. می توانید از هر میوه دیگر استفاده کنید.
  2. می توانید مابین دسر میوه دلخواه را ریخته  و با خامه قنادی تزئین کنید.
  3. این مواد حدود ۳ فنجان متوسط به شما دسر ماست می دهد.
  4. از انواع کمپوت ها برای تهیه دسر ماست استفاده کنید.
  5. برای غلظت بیشتر از خامه صبحانه استفاده کنید.
  6. بهتر است دسر ماست را از شب قبل تهیه کنید تا خوب بسته شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه