طرز تهیه دالگونا کافی زعفرانی با قهوه فوری (نسکافه) و شیر سرد

طرز تهیه دالگونا کافی زعفرانی

 

قهوه دالگونا یک نوشیدنی محبوب و معروف است که ابتدا در کره جنوبی معرفی شد و سپس به سرعت در سراسر جهان شهرت یافت. نام “دالگونا” از شیرینی شکری محبوب در کره جنوبی به همین نام الهام گرفته شده است. قبلا آموزش دالگونا کافی که به صورت داغ و سرد سرو می شود را در پست های قبل داشتیم این بار به نوشیدنی سرد کمی زعفران اضافه شده که ترکیب متفاوتی ایجاد شده و فکر میکنم ارزش یکبار تست کردن رو داشته باشه شاید عاشق طعمش شدید. قهوه دالگونا میتواند یک گزینه خوشمزه و متفاوت برای لذت بردن از قهوه در خانه باشد. قهوه دالگونا یک نوشیدنی نسبتا جدید است که برخلاف قهوههای سنتی مانند اسپرسو یا قهوه ترک، تا اواخر دهه ۲۰۱۰ معرفی شد. تاریخچه قهوه دالگونا به زمانی درازتر برمی گردد. در دهه ۱۹۷۰ در کره جنوبی، شیرینیهایی با نام “دالگونا” معرفی شدند. این شیرینی ها شامل شکر، پودر شیر، وانیل و کرم هستند و محبوبیت بالایی در بین مردم کره ای داشتند. امروز در پارسی دی طرز تهیه دالگونا کافی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قهوه فوری۲ ق سوپ خوری
شکر۲ ق سوپ خوری
آب ولرم۲ ق سوپ خوری
یخبه مقدار لازم
شیر سردبه مقدار لازم
زعفران سابیده شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه دالگونا کافی زعفرانی

مرحله اول: تهیه قهوه فوری

شکر و قهوه فوری و آب را در لیوانی ریخته، با کف ساز قهوه یا یک پره همزن برقی شروع به زدن کنید تا مواد حجیم و روشن شود. می توانید مواد را در کاسه ای بریزید و با همزن دستی بزنید و اگر همزن دستی ندارید می توانید مواد را با قاشق به قدری هم بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن شیر

با همزن دستی حدود ۱۵ دقیقه طول میکشد و با همزن برقی طی چند دقیقه مواد حجیم و روشن میشود و از ظرف نمی ریزد. مقداری یخ در لیوان بریزید و تا ۲/۳ لیوان را با شیر سرد پر کنید. زعفران را با هاون خوب بکوبید تا نارنجی رنگ شود و می توانید به صورت دم شده یا پودری داخل آن بریزید.

مرحله سوم: تهیه دالگونا زعفرانی

یک سوم باقیمانده لیوان را با قهوه خامه ای که آماده کرده اید پر کنید و مقداری پودر قهوه روی آن بپاشید و یک نی در لیوان قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دالگونا زعفرانی

  1. می توانید میزان شکر را بر حسب ذائقه تغییر دهید.
  2. من از قهوه فوری کلاسیک مولتی کافه استفاده کردم، از هر نوع قهوه فوری می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه از اسپرسو دم کرده استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید برای نزییم از شکلات خرد شده یا رنده شده استفاده کنید.
  5. می توانید بجای شکر از عسل نیز استفاده کنید.
  6. هرچقدر از زعفران بیشتری استفاده کنید رنگ نوشیدنی شما خوشرنگ تر می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه