طرز تهیه حلوای هویج ارومیه مجلسی و خوش طعم با شیره انگور و گردو

حلوا هویج ارومیه

 

از خوراکی های مخصوص شب یلدا، ارومیه هست که بسیار مقوی و برای شب های سرد زمستان بسیار عالی و لذت بخش می باشد. حلوای هویج بسیار راحت است و در زمان کوتاهی تهیه می شود. حلوای هویج یکی از حلواهای فوق العاده خوشرنگ و خوشمزه است که بافت لطیفی دارد. این حلوا آرد ندارد فقط اسم آن حلوا است که مزه بسیار دلچسب و عالی دارد. به دلیل وجود هویج داخل این حلوا دارای مواد مغذی از جمله فیبر می باشد که به کاهش کلسترل بدن کمک می کند و حاوی آنتی اکسیدان می باشد. توصیه می کنم حتما این حلوا را درست کنید که لذت می برید. امروز قصد داریم طرز تهیه حلوای هویج ارومیه را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هویج۵۰۰ گرم
شکر۱ لیوان
ژلاتین۱ بسته
شیره انگور یا دوشاب۱ لیوان
زعفران دم کرده۱/۳ پیمانه
گردو خرد شده۱/۳ پیمانه
گلاب و هلبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوای هویج ارومیه با گردو و شیره انگور

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا هویج ها را بشورید و پوست آن را بگیرید. سپس آن ها را با رنده درشت رنده کنید. در ظرف مناسب بریزید و ۱ لیوان شکر را به آن اضافه کنید. ظرف را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا آب بندازد. گردو ها را بشکنید و آن ها را درشت خرد کنید و کنار بگذارید. ژلاتین را با ۳ قاشق آب در کاسه ای بریزید و هم بزنید. کتری را جوش کنید و سپس کاسه را روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین آب شود و کاملا مخلوط و مایع شفاف شود.

مرحله دوم: پخت هویج

هویج های داخل یخچال را بیرون آورید سپس در تابه مناسب بریزید و با آب خود هویج ها به شعله ملایم بگذارید تا آن ها پخته شود. درب تابه را بگذارید. پخته شدن هویج ها حدود ۴۰ دقیقه زمان میبرد. در این هنگام تا پخته شدن هویج ها آن را به طور مداوم هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله سوم: اضافه کردن شیره انگور و مواد

بعد از پخته شدن هویج ها شیره انگور را به هویج ها اضافه کنید و هم بزنید. درب تابه را بردارید. در این مرحله پودر هل و یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس گردوی خرد شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا آب هویج تموم شود. بعد از تمام شدن آب مواد، گلاب را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید. ۱۰ دقیقه اجازه بدید تا مواد باهم ترکیب شود و آب مواد تمام شود. دقت کنید خشک نشود.

مرحله آخر: سرو حلوا

بعد از تمام شدن آب مواد و مخلوط شدن آن ها، حلوا را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال نگهداری کنید تا سفت و منسجم شود. سپس آن را داخل ظرف مناسب بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید و به آن فرم دهید. برای تزئین می توانید از گردو های خرد شده استفاده کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوای هویج ارومیه خوش طعم

  1. حلوای هویج را می توانید با گردو تزئین کنید.
  2. اگر حلوا را کم شیرین تر دوست دارید، مقدار شکر را کمتر بریزید.
  3. می توانید در هنگام پخت مواد از شعله پخش کن استفاده کنید.
  4. برای کشدار تر شدن حلوا می توانید از گلوتز داخل مواد استفاده کنید.
  5. بهتر است حلوا را داخل یخچال نگهدارید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه